...

Advanced search

Selfie-ul nu minte. Viitorul HR și angajarea în bază de selfie.

27-05-2020 Pentru companii
...

Stimați angajatori, actualizați-vă formulările, metaforele și eufemismele!

Dacă până acum, sunteți supracalificat, există o nesincronizare valorică între dumneavoastră și organizația noastră și ne pare rău, dar a fost angajat altcineva erau suficiente pentru a spune că nu ți-a plăcut de un candidat, în scurt timp s-ar putea să fie nevoie de vreo expresie care să aducă în discuție fața omului.

Recent a fost testat – transmite TheLadders – un mecanism digital capabil să descrie personalitatea omului în funcție de selfie-­ul său, găselniță care, utilizată de departamentele de HR, ar completa lista contribuțiilor inteligenței artificiale la procesul de recrutare.

Mașinăria analizează multiple elemente faciale cum ar fi gura sau ochii și emite verdictul circumscris de sistemul de parametri Big Five – Deschidere, Extraversiune, Conștiinciozitate, Afabilitate și Nevrotism.

E amuzant că șirul de mai sus, contras în engleză sub forma acronimului OCEAN (Openess, Conscientiousness, Extraversion, Agreableness, Neuroticism), ar putea avea, în română, forma DECAN. Cei de la facultate știu mai bine.

Sistemul de detectare a personalității a fost testat în baza selfie-urilor trimise de un număr de 12000 de voluntari.

Să ne gândim ce ar putea schimba în demersul recrutării utilizarea acestui program.

  • S-ar putea să dispară din interviurile de angajare întrebările despre calități forte și calități slabe;
  • S-ar putea să nu completezi chestionare care să-ți releve felul de a fi sau să faci teste de personalitate;
  • S-ar putea ca, odată angajat, șeful să nu aibă nevoie de vreo lună ca să te fileze și să te privească suspicios până să-și dea seama că ești de încredere.

Calitatea selfie-ului, apropo – calitatea însemnând cât de simpatic(ă) ai impresia că ai ieșit în poză – s-ar putea să nu conteze, de vreme ce mașina nu vrea să te agațe, luând în considerare doar dimensiuni, distanțe, grosimi, chestii obiective deci, ceea ce nu te obligă să ții cont de simpăticimea ta atunci când i te prezinți facial angajatorului.

Cu toate astea! S-ar putea să conteze, dacă nu dulceața selfie-urilor, atunci numărul lor. Nu uita totuși că obsesia pentru acest tip de poze e obiectul unei condiții clinice.

Ne întoarcem la adresarea inițială acum. Stimați angajatori deci, actualizați-vă formele de refuz.

Nu veți putea spune omului că are o gură nepotrivită pentru job sau că ochii nu exprimă cine știe ce multă inteligență. Va fi nevoie de subtilitate, nu?

Succes la formulat.

Cât de utilă ți-a fost această informație?
3
0
0

Catalin Ungureanu
Autor: Catalin Ungureanu

Oratorica online