...

Advanced search

Dragi angajatori, profitați de criză. 3, 2, 1, start seducție!

31-03-2020 Pentru companii
...

Dragi angajatori, imaginați-vă două persoane care s-au cunoscut pe internet și se plac.

Cu cât mai mult timp trece, cu atât dorința lor de a se întâlni se intensifică.

Dorința devine cu atât mai aprigă, cu cât ei ambii postează pe Facebook sau Instagram poze în care arată foarte bine (de dorit să posteze public, nu să-și trimită în chat privat, asigurându-se astfel că toată lumea vede aurul sclipind, gâdilind vanitatea socială a celuilalt și umflând spiritul concurenței).

Bine, există și partea aia tristă când trece prea mult timp și cei doi renunță, dar ăsta nu e cazul nostru, dragi angajatori, și, cu asta, ne întoarcem la voi.

În acest moment, voi vă aflați într-un soi de relație la distanță cu potențialii angajați. Voi nu vă puteți vedea cu ei la Ștefan, că-i criză, situație de urgență și Covid.

Situația asta, însă, va trece! Va trece, dragi angajatori, și când va trece, angajații trebuie să nu poată efectiv sta locului din dorința de a vă sări direct în turnichet.

Pentru asta e nevoie ca, atât cât se menține starea de acum a lucrurilor, să-i seduceți.

Puncte sensibile pe care să le exploatați ar fi mai multe.

Bunăoară acum, când mulți, izolații fiind, duc dorul interacțiunii sociale, evocarea dinamismului echipei, a entuziasmului profesional sau a căldurii relațiilor din companie ar putea avea efecte nebănuite, or astea ar fi văzute astăzi ca niște atuuri cu mult mai prețioase decât în trecut.

Măriți diapazonul vârstei la angajare.
Spuneți adesea că tinerii sunt mofturoși și leneși și egoiști și totuși obsesia pentru tinerețea în sine rămâne puternică.
Habar n-aveți câți oameni mai în vârstă (generația old school, responsabili, exacți, calculați, experimentați și neramoliți) ar putea de minune să lucreze și să facă o treabă fantastică.
În plus, de unde convingerea că tinerii vor sta la locul de muncă, în condițiile în care anume tinerii pleacă masiv din țară?
Garanția unei perioade de lucru îndelungate și a unei stabilități a eficienței poate fi oferită, dacă nu chiar mai mult, atunci cel puțin în egală măsură de către cineva mai în vârstă, iar oamenii ăștia chiar au poftă de muncă și-i cunosc valoarea.

Ar mai fi câteva metode de seducție profesională, propuse de Entrepreneur, printre care:

Apelul la influenceri.
Vă place sau nu, ei există, iar în perioada asta, când toți stau (doar) pe net, ei sunt cu atât mai vizibili. Profitați.
Fie că transmite un mesaj explicit, fie că aduce doar în discuție, așa, ca printre altele, compania, produsul sau mediul vostru de lucru, de voi va afla lumea, iar ăsta e un lucru bun.

Sponsorizarea reclamei în Facebook.
Costă, dar vizibilitatea e garantată. Strategia e una eficientă dacă îți cunoști foarte bine piața sau tipul de angajat de care ai nevoie.

Postări pe blog.

Dacă nu vorbim despre un blog al companiei, atunci vorbim despre blogul jobs.diez, unde lumea intră, citește și lasă comentarii.
Blogul, având un caracter informal, poate ajunge să conțină tot ce nu poate fi plasat în peisajul oficial, de la glumițe până la istorioare care să dezvăluie informații utile pentru potențialii angajați: cultură a companiei, beneficii, valori etc.
În plus, angajații înșiși pot face vreun filmuleț care să ne fie expediat și plasat pe blog și să atragă lume (atunci când însuși angajatul vorbește compania de bine, e mult mai credibil decât atunci când o face un șef).

Devenim portavocea ta profesională pe timp de criză.

Încă ceva!
Mai ales acum, când haosul, imprevizibilul și instabilitatea stau să muște, oamenii au nevoie de senzația de protecție.
În calitate de angajatori, puteți să le spuneți oamenilor cu care s-ar putea să lucrați că totul va fi bine cu ei (de dorit să nu mințiți) în caz de criză și să-i faceți să se simtă securizați în calitate de colegi care s-ar putea să devină după ce daravera ia sfârșit.

Vom trece cu bine și de asta.

Curaj tuturor.

Cât de utilă ți-a fost această informație?
0
0
1

Catalin Ungureanu
Autor: Catalin Ungureanu

Oratorica online