...

Advanced search

Covid și IT. Schimbări, provocări, predicții.

03-04-2020 Diversitate
...

 

Ce mai face sectorul IT – copilul răsfățat al câmpului muncii?

În mod normal, valuri de invidie albă sau neagră sau de alte culori tăbărăsc peste cei care lucrează în zona tehnologiei informației: se plătește bine, condiții bune sunt, oficii moderne au, parte de recreere au, freshuri la birou beau, încât ai impresia că pe Adam și Eva, Dumnezeu i-a izgonit dintr-o companie IT.

Ce se întâmplă însă astăzi, sau ce ar putea să se întâmple în viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat cu IT-ul și toate procesele sale, în contextul pandemiei și al năbădăilor aferente?

E trist și acolo, are cineva de suferit, se fac reduceri de personal, doare, frige?

Da, doare, da, frige.

Nu atât de mult ca în industria aeronautică, de exemplu, sau în cea a transporturilor, grav afectate de pandemie și criză potrivit statisticii Axios, dar oricum efecte sunt.

De altfel, caracterul și profilul beneficiarului de produs IT sunt determinante pentru valoarea venitului prestatorului însuși de servicii IT care furnizează produsul, transmite canalul de YouTube Senior Software Vlogger, astfel că pierderile și impactul crizei pot fi evaluate prin analiza pierderilor sectorului beneficiar.

Altfel spus, dacă industria care cumpără de produsul IT are de suferit din cauza pandemiei, și cel care furnizează produsul IT va avea, la rândul său, de suferit, întrucât serviciile sale ar putea să nu mai fie atât de solicitate sau li s-ar cere un grad scăzut de complxitate.

Tot aici aflăm că, în condițiile simplificării produsului întru stricta îndeplinire a condițiilor fundamentale de funcționalitate, decurse din reducerea disponibilității financiare a beneficiarului, primii dați afară dintr-o companie IT ar fi testerii, designerii, juniorii, seniorii și managerii.

Așadar, chiar și în IT se pot pierde joburi, iar printre altele, Dmitrii Rojkov – vocea canalului Senior Software Vlogger – îndeamnă oamenii să nu se hazardeze să facă tot soiul de cumpărături care nu satisfac nevoi acute, înainte de a înțelege proporțiile crizei și măsura în care banii respectivi nu ar fi necesari, mai târziu, pentru cheltuieli din zona strictului necesar.

Pe de altă parte, dar deloc disonant cu cele de mai sus, avem predicțiile Forrester pentru anul 2020, citate de CloudComputing (hyperlink ):

Cheltuielile pentru echipament tehnic vor înregistra o scădere de 5-10%;
Cheltuielile pentru serviciile de consultanță și integrare de sistem vor scădea cu până la 5%;
Creșterea cheltuielilor pentru produse software ar putea fi diminuată sau oprită de tot;
Ceea ce pare că va crește, totuși, în pofida crizei, este cererea pentru servicii de infrastructură cloud și eventual pentru produse software specifice și adaptate.

De-o fi una, de-o fi alta – vorba lui Mircea din Scrisoarea a III-a de Eminescu – ce e scris și pentru noi, bucuroși le-om duce toate... sau dacă nu bucuroși, atunci măcar optimiști... dacă nici așa nu merge, atunci măcar vii, dar tot trecem noi peste asta.

Salutare.

Cât de utilă ți-a fost această informație?
1
1
0

Catalin Ungureanu
Autor: Catalin Ungureanu

Oratorica online