...

Căutare avansată

(studiu) Cu ce provocări se vor confrunta HR Managerii în 2018? Implicarea activă a angajaților ocupă locul doi

27-02-2018 Pentru companii
...

„Tendințe și provocări în HR 2018” este un studiu realizat în România, iar rezultatele arată că cea mai importantă provocare strategică la nivelul funcției de HR pentru 60% dintre companii este retenția angajaților cu potențial ridicat și cu performanțe deosebite.

Pentru că Republica Moldova înregistrează similarități cu România în ceea ce privește organizarea câmpului muncii, informațiile cuprinse în acest studiu sunt aplicabile și relevante inclusiv pentru piața locală a muncii.  

 

Provocări strategice ale funcției de HR

Principalele provocări strategice cu care se confruntă companiile din România la nivelul funcției de HR sunt mai acute în 2018 decât în anul 2017, informează portalul românesc HRManager. Astfel, retenția angajaților cu potențial ridicat trece pe locul întâi.

Menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților coboară pe locul al doilea, după ce anul trecut a ocupat locul întâi. Pe locul al treilea găsim asigurarea competențelor de conducere care să ajute organizația să răspundă la ritmul rapid al schimbărilor.

 

...

Alte provocări strategice aflate pe agenda organizațiilor în ceea ce privește funcția de HR sunt:

# lipsa absolvenților competenți și motivați (67% dintre companiile respondente);

# lipsa specialiștilor și a meseriașilor (61%);

# nevoia de adaptare la schimbările legislative incoerente (54%)

# lipsa proceselor de implicare directă a angajaților în dezvoltarea personală (36%);

# scurtarea perioadelor de lucru la un angajator (34%).

 

Companiile din România au raportat că sunt cel mai bine pregătite pentru provocarea de a crea o cultură organizațională care să aducă un avantaj competitiv companiei. Dar, această provocare nu este o prioritate încă și se situează pe al patrulea loc în topul importanței.

 

Provocări la nivelul practicilor de HR

La nivelul practicilor de HR, dezvoltarea următoarei generații de lideri ai organizației, care era anul trecut pe locul întâi, trece acum pe locul al treilea. Retenția angajaților rămâne pe locul al doilea, dar crește în imporanță.

 

Care sunt top 3 resurse disponibile pentru a răspunde cu succes la provocările cu care se confruntă HR-ul?:

#1. competențele de specialitate solide ale personalului din echipa de HR;

#2. colaborarea transparentă dintre HR și management;

#3. susținerea solidă din partea top managementului pentru funcția de HR.

 

Topul acțiunilor ce ar putea fi implementare de companii pentru a da o mai mare orientare strategică funcției de HR în următorii 3 ani sunt:

#1. implicarea conducerii executive a companiei în dezvoltarea strategiei de HR;

#2. implicarea mai intensă a conducerii executive în implementarea strategiilor de HR;

#3. alinierea strategiei de HR cu obiectivele de business.

...

Sursa: valoria.ro

„Organizațiile sunt preocupate să creeze cultura organizațională, să aibă o implicare ridicată a angajaților, o retenție bună, acces la talente și să dezvolte leadershipul si competențele de conducere pentru manageri. Susținerea HR-ului de către top management este foarte importantă pentru a face față provocărilor strategice ale organizației.”, spune Daniel Drăgan, Managing Partner, Business Mark.

 

Automatizarea funcției de HR

În ultimii ani, funcția de HR a început să facă trecerea la un rol transformațional, care să aducă o contribuție cu adevărat strategică pentru companie. În această evoluție, un aport important îl are tehnologia, care preia povara proceselor rutiniere de pe umerii echipei de HR.

...

 

În 2018, 5 din 10 companii respondente au o soluție de automatizare a proceselor de HR, 34% spun că nu au, dar vor să implementeze, iar 15% nici nu au în prezent și nici nu intenționează să implementeze.

 

Citește și despre startup moldovenesc GUAS care automatizează procesul de recrutare printr-un sistem chatbot integrat în Messenger.

 

Dintre companiile respondente, 47% consideră că utilizarea tehnologiei în HR este de importanță crescută pentru măsurarea performanței departamentului.

Conform răspunsurilor, cele mai importante tendințe care pot schimba funcția de HR în viitor în mod semnificativ sunt următoarele:

# aplicațiile mobile și social media (47% dintre companii);

# inteligența artificială (43%);

# evoluțiile politice și economice (43%);

# evoluția demografică (42%).

 

Date despre studiu:

Studiul a fost realizat de “Valoria” – o companie de consultanță, în colaborare cu “Business Mark” – o companie de organizare de evenimente business din Romînia. Chestionarul, la care s-au primit 207 răspunsuri, a fost aplicat în perioada 6 septembrie – 30 octombrie 2017.

15% dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 10% din companii cu cifră de afaceri între 50-100 milioane EUR, 17% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane EUR, 32% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane EUR și 26% sub 1 milion de EUR cifră de afaceri.

56% dintre respondenți au funcția de CHRO/HR Director/HR Manager, 13% au funcția de CEO/Președinte/Director General/Membru al Consiliului de Administrație, 8% au funcția de HR Business Partner.

Sursa foto de copertă: cancelaria.gov.md

Admin
Autor: Bujnița Denis

Job Premium