...

Căutare avansată

"Social media în Moldova este o fermă, o căruță și un stog de fân." Află de la liderii SMM-ului moldovenesc de ce!

30-01-2018 Interviuri
...

Mare este grădina SMM-ului, ar spune Vadim Cușnir, dar noi spunem că Social Media Management este un domeniu în ascensiune în Moldova și are tot mai mulți adepți care s-au adunat duminică, 28 ianuarie, la un offline de amploare să discute despre “Forțele Contentului”. Cu alte cuvinte, cum să creezi conținut de calitate care să atragă atenție, reacții și să vândă în online.

Organizatorii sunt cea mai mare comunitate online a pasionaților și specialiștilor în promovare pe rețelele de socializare – Social Media în Culise, iar ca invitați i-au avut pe mulți titani și experți în generare de conținut.

 

Echipa Jobs.diez.md a fost prezentă la eveniment și am fost foarte curioși să aflăm două lucruri de la liderii SMM-ului moldovenesc: 

  1. Care este prima imagine care le vine în cap atunci când spunem Social Media în Moldova? și
  2. Ce-i lipsește SM-ului moldovenesc pentru a fi mai bun?

Să vedem ce ne-au răspuns, raw și uncut!

 

# Anton Pahotin – CEO la GoSocial și Secret Santa Moldova, fondator la Pahotin ShowТипичная Молдова:

...

- Social media în Moldova este ... ceva foarte ieftin și cu mari așteptări.

- Ca o doamnă de companie?

- Da, da, da.

- Îi lipsește ... înțelegere și educație, în primul rând. Oamenii investesc bani și nu știu pentru ce, nu-și pun întrebarea ce așteptări au de la SMM de exemplu, care sunt KPI-urile pentru care lucrăm.

 

 

# Vadim Cușnir – managerul comunității “Social Media în Culise”

...

- Social media în Moldova este ...o fermă, o căruță și un stog de fân. (râde) Un sat.

- De ce?

- Pentru că încă-i destul de naivă gândirea față de ceea ce se întâmplă la nivel mondial. Nu naivă, da’... sătească. Încă multe lucruri nu le conștientizează.

- Îi lipsește ... cunoștințe.

 

# Artur Gurău – fondator și CEO la Granat

...

 

- Social media în Moldova .... eu văd asta ca mai mulți elevi de clasele primare, la momentul actual.

 

- Îi lipsește ... experiența. Este dorință și asta îi pricolina, ard ochii, este energie, dar încă se fac prea multe greșeli. Unele lucruri când le faci, mai ales când îi vorba de business-ul clienților tăi, trebuie să existe conștientizarea că tu trebuie să fii responsabil pentru clientul tău.

 

 

Din păcate, inclusiv în social media, oamenii gândesc foarte short-term și apreciază impactul în like-uri și brand awareness, pe când mai importantă e imaginea și atitudinea oamenilor față de un brand sau o companie pe termen lung.

- Și de unde poate fi luată experiența despre care tocmai ai vorbit?

- Doar lucrând și din studiile de caz. În cazul meu, când studiile de caz lipseau în Moldova, eu foarte mult mă uitam ce se întâmplă împrejur, în România, Ucraina, pentru că noi suntem într-un context regional care mie foarte tare îmi place.

 

# Dragoș Guja - manager pe marketing și vânzări la agenția de media production Kreyon

...

 

- Social media în Moldova este ... un pumn strâns. De obicei, se urmărește tot ce se întâmplă în social media, dar nu se like-uiește.

- Îi lipsește ... un copywriting bun. La noi nu-i așa ceva, din păcate. Content, imaginație, fotografi o mulțime, cameramani mulți, designeri tot, însă la capitolul copywriting suntem foarte slabi. Văd din ceea ce citesc pe spațiul mediatic.

 

# Alexandru Lebedev – fondator și CEO la diez

...

- Social media în Moldova? (râde) ... eu văd Granat-ul. Pentru mine asta a fost începutul.

 

- Îi lipsește ... un fel de mai bună organizare ca specialiști, pentru că majoritatea oamenilor sunt self-taught, singuri se învață și deja nu este o uniformizare a lucrurilor. Eu văd uniformizarea inclusiv prin educație, în învățământ. Știi cum, când oamenii respectă o anumită etică și anumite standarde, atunci calitatea crește. Cu organizare calitatea ar crește.

 

# Daniela Goma – social media manager la Unica Sport

...

- Social media în Moldova este ... cred că experiment. Toți oamenii încearcă să experimenteze, să testeze, mulți nu știu și se învață unul de la altul și din experiențele din afara hotarelor Moldovei.

 

- Îi lipsește ... nu consider că ceva lipsește. Se organizează seminare, informație este, offline poți să o primești și online să o citești. Poate ce-i lipsește este, de exemplu, o gândire critică față de ce fac moldovenii. Iată-i bine că se vorbește despre lucruri pozitive, dar o critică, recomandări ar lipsi, mai multe soluții

 

 

# Dumitru Talmazan – CEO și co-fondator la ASAP – digital team și coach la Talmazan Digital

...

 

- Social media în Moldova este ... trafic (râde). Cred că-i trafic de online. Hai să spunem așa: click-uri, like-uri, share-uri.

 

- Îi lipsește ... măi, tu știi, problema pe care o văd eu este că oamenii folosesc prea mult online-ul. Adică, prezența noastră foarte mare în online a creat un deficit foarte mare de human touch. Ca social media să fie mai calitativă, cred că oamenii trebuie să comunice mai mult în offline.

 

 

- Și cum putem să asigurăm acest contact personal cu publicul mare?

- Dacă noi vorbim de personal branding ar fi comunicarea personală, dacă vorbim de companii mari, cuvântul cheie este utilitatea. Cele mai mari branduri din lume vorbesc despre momentul în care tu trebuie să fii util societății, „the reason why”. De aceea, fiți utili și oamenii au să vă iubească!

 

# Igor Strechi (Козырь) – omul din spatele agenției digitale Purple Media

...

 

- Social media în Moldova este ... sigur că Social Media în Culise! (râde)

- Îi lipsește ... mmm, în primul rând cred că practică și bugete cu care să experimenteze. La noi social media deja are un viitor, este prezentă, oamenii au început să se educe. Facebook-ul își schimbă mereu tacticile și interesul pentru social media crește, pentru că antreprenorii înțeleg că, în loc să piardă timp să învețe, mai bine apelează la o companie care într-adevăr știe ce să facă.

 

Se pare că SMM-șicii de la noi sunt pe aceeași lungime de undă și recunosc că domeniul este încă novice, și mai are nevoie de experiență, cercetare și cunoștințe.

Între timp, faceți experimente documentate și dați un like și share mai jos!

 

Un articol de Felicia Crețu


Admin
Autor: Bujnița Denis

Job Premium