...

Căutare avansată

Recomandări marca LeaderHR, pentru angajatori

20-03-2020 Pentru companii
...

Contextul de azi e același. De altfel, nici nu ne putem dispensa atât de ușor de el în momentul în care se pune problema concediilor forțate, a concedierilor efective, a renunțării la părți din business și se anticipează crize.

Cum ar putea fi, deci, gestionată rațional toată daravera? Ce facem cu angajații? În ce măsură pot fi afectați ei de pandemie și cum pot fi minimizate pierderile ?

Olesea Ursu, fondatoarea LeaderHR, oferă mai jos un set de recomandări pentru angajatori, pentru vremuri de agitație și criză :

  1. Aveți grijă de angajați. 

În timpul situațiilor de urgență, compania trebuie sa stabilească un canal eficient de comunicare care să cuprindă diferite grupuri de interes și un grup separat în care sa se monitorizeze starea angajaților și a membrilor familiilor lor, inclusiv a celor care se îmbolnăvesc. Sunt companii care au creat fonduri suplimentare pentru angajații care se îmbolnăvesc în această perioadă, sau care, pentru moment, se  confruntă cu o situație financiară mai dificilă (sau nu există posibilități de a lucra la distanță).

La fel de binevenit este lucrul remote (la distanță), sau o combinație de remote și la birou. O mică parte din angajați pot lucra și de la birou, dacă nu există posibilități remote.

Ar putea fi creat un grafic de lucru pentru ca aceste grupuri să facă rotații la locul de muncă pentru a se simți mai aproape de angajator. Aici as pune în primul rând accent pe angajații care sunt mai sociabili, fiindcă ei vor simți izolarea mai acut decât cei introverți. 

Fiți proactivi și oferiți angajaților și membrilor familiilor măsuri de prevenire a răspândirii acestui virus atât în locuri publice, cât și la domiciliu. Majoritatea populației se informează de pe rețelele sociale, unde adesea informația poate fi eronată. 

Înainte de revenirea la locul de muncă, asigurați-vă că angajații sunt sănătoși. În plus, masa de lucru trebuie sa fie dezinfectată, ca să nu existe posibilități de recontaminare. 

  1. Stabiliți un sistem de proceduri pentru perioada de urgență/criză.

În această perioadă trebuie să existe un model clar de administrare a companiei, care să favorizeze deciziile rapide. Este un aspect crucial pentru companiile mai mari, unde există ierarhizare și o mulțime de procese. Este necesar sa se creeze o comisie executiva de recuperare care să se ocupe de crearea altor grupuri mai mici la nivel regional și local (în cazul mai multor localități).
Fiecărui membru din cadrul comisiei i se va oferi împuternicirea de a lua decizii la nivel local în legătură cu personalul și activitățile operaționale.

Fiți pregătiți pentru etapa de recuperare, or ea poate dura mai mult. Restabilirea potențialului deplin al companiei presupune asigurarea tuturor condițiilor pentru revenirea angajaților la locul de muncă și statornicirea tuturor premiselor stării normale de funcționare a businessului. Este vital să se țină cont de regulile practice și de o bună planificare. Fiți gata de scenarii diverse și provocări care pot apărea pe parcursul acestui proces (scenariul A, B, C). 

  1. Evaluați riscurile.

Ținând cont de imprevizibilitatea pandemiei în materie de transmitere și durată, este absolut necesară evaluarea riscurilor pentru trei scenarii: 

  • 1-2 luni de carantina și impactul financiar aferent;
  • mai mult de 2 luni, cu impact viral și încetinire a dezvoltării economiei la nivel global;
  • o pandemie de mare anvergură și o recesiune la nivel global de lungă durată;

Măsurile de prevenire a riscurilor să vizeze componentele critice ale businessului, în special operațiunile care implică angajații. De exemplu, în cadrul companiilor din domeniul alimentar, angajatorul trebuie să asigure dezinfectarea/sterilizarea tuturor elementelor care fac parte din procesul de producție.

  1.   Dezvoltați o viziune realistă de achiziționare/aprovizionare și de satisfacere a clienților.

Dacă activitatea companiei presupune transportarea bunurilor către clienți, o viziune clară asupra posibilităților în materie este indispensabilă. Compania trebuie să evite promisiunile a căror îndeplinire nu se află în deplina sa gestiune. 

  1. Utilizați acest timp productiv.

Acum este o oportunitate perfectă pentru a pregăti staff-ul pentru perioada de recuperare. Angajații ar putea să practice următoarele lucruri:

  • Actualizarea politicilor;
  • Actualizarea procedurilor;
  • Pregătirea materialelor de training;
  • Crearea checklisturilor;
  • Planificarea personalului;
  • Dezvoltarea de personal;
  • Dezvoltarea companiei;
  • Evaluarea contractelor care nu prevăd clauze legate de situații excepționale.

E o oportunitate pentru dezvoltarea competențelor membrilor echipei, pentru deprinderea tehnicilor de manageriere în situații de risc operațional și pentru practicarea trainingurilor online sau dezvoltarea modulelor de tip e-learning.

Nouă, celor de la jobs.diez, nu ne rămâne decât să adăugăm, la cele de mai sus, cele mai sincere urări de luciditate, minte ageră și putere de gestiune emoțională.

Cât de utilă ți-a fost această informație?
7
0
1

Catalin Ungureanu
Autor: Catalin Ungureanu

Oratorica online