...
ru

Căutare avansată

Lipsa de apreciere: principalul motiv pentru care angajații părăsesc locul de muncă

18-10-2018 Pentru companii
...
Angajatorii se plâng de lipsa de personal, dar de multe ori nu fac eforturi suficiente pentru a-și păstra angajații. Principalul motiv care afectează loialitatea salariaților față de angajator este nerecunoașterea meritelor.
 
Mulți angajați consideră că managerii nu le încurajează și sprijină dezvoltarea, iar mai bine de jumătate spun că nu primesc feedback valoros de la manager care să îi ajute să se dezvolte. 

Este foarte important ca organizația pentru care lucrează să le ofere șansa să își construiască un plan sau să-i promoveze în carieră. Totodată, mulți oameni se plâng că nu li oferă cursuri de formare care să îi ajute să își construiască abilități de care au nevoie pentru a-și dezvolta activitatea.

Pe lângă nerecunoașterea meritelor, care joacă un rol principal în decizia de a pleca, importante sunt și:

salariul;  

# beneficiile extra-salariale acordate de companie;

# volumul mare de muncă;

# mediul de lucru stresant;

# controlul exagerat al activității.

Loialitatea față de locul de muncă mai este influențată negativ și de lipsa oportunității de a avansa în carieră, procesele de lucru greoaie, relația cu șeful, lipsa oportunității de dezvoltare pe plan profesional, pedepsele sau penalizările sau relația cu colegii.

Deși salariul este cel mai important factor în alegerea locului de muncă, acesta nu mai reprezintă principalul motiv pentru care un angajat părăsește angajatorul actual. De fapt, lipsa aprecierii este astăzi cel mai important motiv pentru care angajații iau în calcul schimbarea locului de muncă. Aprecierea pe care o așteaptă nu vine doar de la manager sau nu înseamnă doar beneficii și compensații, ci trebuie să răspundă și la întrebarea „Cât de valoros sunt eu aici?” pe care și-o poate pune un angajat. Dacă nu se simte valorizat, acesta va fi tentat să caute un nou loc de muncă, iar factorii decisivi în alegerea sa vor fi salariul oferit și reputația brand-ului.

Vatimedia banner