...

Căutare avansată

ITinerar de recrutare. Sfaturi și sugestii

20-11-2019 Pentru companii
...

Aflu recent că mulți angajați din republica Moldova – din diverse domenii de activitate – se reprofilează și se respecializează în vederea accederii în zona IT din cauză că se plătește mai bine, fără să fie în mod obligatoriu pasionați de calculatoare.

Astfel, ceea ce pentru mulți pare și e probabil un chin – să stai în fund opt ore făcând ceea ce, în fond, nu-ți trezește interesul și entuziasmul, trăind doar în așteptarea finalului de lună – e o realitate pentru alții, sau de ce nu, și pentru unii din primul grup.

Dincolo de răniri de sentimente și demolări de visuri, însă, există și partea proastă a situației din punct de vedere tehnic. Angajații care vin pentru bani doar sunt pur și simplu mai puțin buni. Pasiunea care naște creativitate și putere de inovare efectiv lipsește, asta în vreme ce talente veritabile cărora wearehr.ro le spune candidați pasivi, stau în afara jocului.

Pornind de la ideea că specialiștii buni nu sunt atrași doar de salariu, deși ăsta oricum e primul lucru care interesează și seduce și în acord cu care sunt luate deciziile – fapt firesc, de altfel –, Wearehr oferă o serie de sugestii pentru o momire (neparșivă, corectă, dar tot momire i se spune) eficientă a oamenilor de calitate în zona IT.

Salariu bun, da, firește, am vorbit deja, dar e nevoie ca salariul să fie corelat cu o imagine bună a firmei sau, în termeni moderni, cu promovarea brandului de angajator. Oamenii vor să fie asociați cu cei puternici, cu cei prestigioși, iar un brand puternic creează condițiile favorabile unei asemenea asocieri.

Ca angajator, e bine să poți face diferența dintre juniori și seniori nu doar la nivel de pregătire și priceperi, ci și la nivel de abordare.

În timp ce juniorii, spune Wearehr, sunt atrași de beneficiile complementare lucrului propriu-zis – cultură organizațională, abonament la sală, mediu colorat de lucru, tenis, masaj etc –, seniorii sunt mult mai fixați pe dimensiunea tehnică de interes (proiectele concrete în care urmează să fie implicați, natura lor, scopul lor și instrumentele tehnologice cu care vor opera).

Încurajarea recomandărilor venite din interiorul companiei e o idee bună.

Statistic vorbind, credibilitatea, în fața unui potențial angajat, a unui șef de companie este de trei ori mai mică decât cea a unui angajat care lucrează sub tutela șefului respectiv, în vederea propunerii unui job. Deci dacă cineva din interior recomandă compania unui potențial coleg, atunci probabil are motive să fie mulțumit, cu aceleași motive de mulțumire fiind contagiat eventual și nou-venitul.

Deja ție, ca angajator, îți rămâne să oferi condițiile necesare pentru ca recomandările să curgă din gura angajatului ca talentul din Messi.

Abordare directă și la obiect vor oamenii.

Sătui de strategii insidioase și promisiuni glazurate – pe care le au din plin în campanii electorale – angajații vor să știe că au de a face cu persoane reale, sincere, umane.

În plus, eliminarea birocrației sau reducerea ei pe cât posibil și eliminarea intermedierilor inutile până ca angajatul să ajungă să discute cu managerul său direct, ar fi încă o manevră eficientă în câștigarea încrederii și chiar simpatiei talentului latent care ar vrea să se apuce de lucru cât mai rapid.

Acuma spor la recrutat.

În caz că ai nevoie – și s-ar putea să ai – jobs.diez îți este alături.

Cât de utilă ți-a fost această informație?
0
0
0

Catalin Ungureanu
Autor: Catalin Ungureanu

Oratorica online