...

Căutare avansată

Îți controlezi furia la birou? Încearcă

13-03-2020 Diversitate
...

 

Ești la birou și:

  • Cineva tușește și nu-și astupă nicio gură;
  • Cineva pune muzică la volum mare;
  • Cineva vorbește tare la telefon;
  • Șeful îți spune să faci pentru că așa vrea el;
  • Se termină ceaiul;
  • Angajatul nou o face pe veteranul și-ți explică în ce fel și cum se face treaba;
  • Ți se atribuie ad-hoc o nouă însărcinare cu titlu de obligativitate și cu un deadline

Toate astea în condițiile în care:

  • N-ai dormit bine noaptea;
  • Noua ta achiziție de facebook ți-a dat seen și pare să te ignore teribil;
  • Dimineața n-ai avut apă la robinet;
  • Taxatoarea ți-a interzis să te așezi pe platforma din față a troleibuzului;
  • În același troleibuz, un copil a urlat jumate de drum;
  • La intrarea în sediu, unul a parcat regește fix în fața ușii.

Ai, deci, motive de enervare și furie, multe și reale.

Ce faci?

Aici, firește, sunt tare multe variabile care decid, coroborate – temperament, gravitatea stimulului declanșator, evaluarea intenționalității gestului, asocierile din mintea noastră, încrederea în sine etc.

Totuși, în rezultat, să considerăm că te-ai enervat strașnic și vrei să hulkuiești tot ce vezi în jur – scaune, mese, colegi, tot laolaltă.

O soluție: încearcă regula de 60 de secunde.

Nu întreprinde efectiv nimic timp de 60 de secunde și lasă emoțiile să se potolească. Este recomandarea clinicianei Amelia Aldao, citată de TheLadders.

Ai putea – spune ea – chiar să cronometrezi cele 60 de secunde, înainte de a lua o decizie și de a acționa sub influența emoției virulente.

După expirarea timpului respectiv, ai toate șansele să poți lua o decizie mai rațională și mai practică, decât una pe care ai șanse să o regreți mai târziu.

Biroul, jobul în general, e un mediu propice pentru apariția emoțiilor de tot felul, iar gestionarea lor e necesară poate chiar inclusiv pentru posibilitatea de a-ți păstra locul de muncă (cine știe ce poți face la nervi?).

Manevre și soluții pentru recăpătarea controlului emoțional – fie el și aproximativ – ar mai fi, iar Healthline enumeră, printre altele:

  • O plimbare la aer;
  • O respirație adâncă (sau mai multe, dar ai grijă la hiperventilare);
  • Întinderea mușchilor (nu până la luxație și entorsă, întindere ca atunci când faci încălzirea pentru un antrenament. Poți evita, însă, în acele momente, contactul vizual cu cel care te-a enervat – cine știe cum, brusc, începe și el să se încălzească și nu-i a bună);
  • Ascultă niște muzică;
  • Canalizează energia furiei în ceva bun (ajută pe cineva, semnează vreo petiție – nu numaidecât una care relegalizează ghilotina – binefăcătoare, ceva...)
  • Râzi;
  • Imaginează-ți scenariul iertării celui care simți că ți-a păcătuit, înfuriindu-te;

Saaau... sport! Chiar și unul violent, dar sport să fie, nu bătaie aiurea pe stradă.

Acum, stimat emotiv, o zi frumoasă îți urăm! ...și devirusată.

Cât de utilă ți-a fost această informație?
1
1
0

Catalin Ungureanu
Autor: Catalin Ungureanu

Oratorica online