...

Căutare avansată

Influent... influent sunt, Doamne, iarăși, influent...

11-11-2019 Diversitate
...

Azi vorbim despre o meserie riscantă și periculoasă.

Dacă te-ai gândit la meseria de pompier sau de lucrător SMURD, să știi că ai un suflet nobil. Așa cum, însă, contemporaneitatea nu este cine știe ce racordată la noblețe, te anunț că te înșeli.

Azi vorbim despre meseria, de fapt nu... asta-i menire, asta-i vocație... ăsta-i destin!

via Gfycat

Vorbim despre destinul de influencer.

De ce e o meserie riscantă? Pentru că e. Ce-i drept, nu pentru cel care o practică, nu pentru influencerul în sine, ci pentru publicul său. Tipul sau tipa riscă să modeleze niște păreri și să servească drept etalon, iar asta s-ar putea dovedi nu în mod obligatoriu util pentru oameni, iar pe alocuri chiar dăunător, individual și colectiv.

Pornim de la premisa – corectează-mă dacă nu am dreptate – că trăim într-o epocă a minimizării efortului. Mă refer la efortul de orice tip: intelectual, fizic, alimentar, dacă tot veni vorba.

În consecință, mai frecvent se optează pentru lucruri ușor de asimilat, de înghițit, iar ceea ce este ușor de înghițit, de regulă presupune o formă, un înveliș frumos și o adresare către straturile cele mai de suprafață ale eului (impulsuri primare, senzații de moment), ceea ce se poate concretiza într-un limbaj care nu solicită creierul, o temă care nu solicită creierul, o abordare care nu solicită creierul etc, numai bune ca să îți dea senzația că îți umpli timpul cu ceva, nefăcând, de fapt, nimic.

Așadar, cineva care spune nimicuri ambalate frumos, riscă să se transforme în formator de opinie și model.

Cu toate astea, nu e totul numaidecât grav și trist. Tendința despre care spun mai sus nu e îmbrățișată de toată lumea. Poate fi o tentație generală, dar nu în mod obligatoriu oamenii îi vor da cu toții curs.

Există, deci, și influenceri de la care poți avea ce învăța și care pot fi niște personaje cu impact social pozitiv.

Sproutsocial îi împarte pe influenceri în patru categorii, fiecare putând să conțină blegi și somități în egală măsură:

  • Celebrități (artiști, sportivi);
  • Experți sau lideri de opinie;
  • Micro-influenceri (indivizi cu impact pe rețele de socializare);
  • Bloggeri și creatori de conținut.

Dincolo de impactul lor social, de felul în care educă indivizi și caractere, de felul în care modifică echilibrul universal și catalizează sau compromit armonia în lume, Sproutsocial accentuează rolul comercial pe care îl au influencerii, invocând concluziile a 92% dintre marketerii respondenți, care au fost implicați, în 2017, în promovare în baza influencerilor, și care au atestat succes în demersurile lor.

Influencerul, așadar, poate oferi credibilitate/popularitate unui produs în momentul în care este asociat cu el și-i face reclamă, iar marketingul de acest tip este, de același Sproutsocial, încurajat.

Iar tu? Tu ce zici de influenceri, amice?

„Spune-mi la ce te uiți pe youtube și-am să-ți spun cine ești”?


Catalin Ungureanu
Autor: Catalin Ungureanu

Job Premium