...

Căutare avansată

În atenția companiilor: oamenii sunt un centru de venituri şi nu de costuri!

04-04-2018 Pentru companii
...

Managerii de HR trebuie să înveţe să vorbească în cifre şi să convingă acţionarii că oamenii sunt un centru de venituri şi nu de costuri.
Doi din trei directori de com­pa­nie privesc angajaţii ca pe nişte elemente de cost, fără a ve­dea însă care este valoa­rea pe care aceştia o aduc în com­pa­nie.

La un dolar investit într-un angajat, o com­panie câştigă de 11-12 ori mai mult, au spus managerii de HR şi consultanţii care au par­ticipat la cea de-a XII-a ediţie a ZF HR Con­ference, evenimentul anual dedicat pieţei mun­cii, la care au participat 200 de persoane.

„Există studii care spun că 64% dintre CEO-ii de companii văd oamenii ca pe o linie de cost. Cred că cel mai bine ar trebui să se gândească ce s-ar întâmpla dacă acei oameni nu ar mai fi în companie“, a spus Bogdan Popescu, marketing & operations director în cadrul Microsoft România.

Pe de altă parte, fluctuaţia de personal este un proces care trebuie atent monitorizat şi nu tre­buie privit neapărat ca un lucru negativ pen­tru companie, acesta putând fi o modalitate de a redefini profilul unor joburi în beneficiul firmei.

„În cazul fluctuaţiei de personal trebuie să mă­surăm, să monitorizăm şi să facem un ma­nage­ment al fluctuaţiei. Fluctuația este o opor­tu­nitate de altceva mai bun, poate ne ui­tăm să re­definim jobul respectiv să schim­băm“, a spus Smărăn­diţa Schnel, director HR BPO al Tele­kom România, companie cu peste 6.100 de angajaţi.

ZF HR Conference a fost organizată de ZF în parteneriat cu companiile Adecco Ro­mâ­nia, Romanian Software, Colliers Interna­tio­nal, Telekom, SAP, CEB SHL Talent Measurement şi Humangest.

...

Chiar dacă specialiştii îndeamnă compa­niile să investească în pregătirea angajaţilor, aceştia cred că firmele trebuie să-i identifice pe angajaţii cheie şi să concentreze eforturile de training pe această masă critică pentru performanţa de ansamblu.

„În performanţa organizaţiilor, un număr de 20% din forţa de muncă generează o proporţie foarte mare din performanţele unui business. De aceea trebuie aplicat principiul Pareto atunci când investiţi în dezvoltarea oamenilor: 80% din bugetul de training ar trebui investiţi în cei 20% din oamenii care dau randament“, a spus Andrei Ion, managing director al CEB/ SHL Talent Assessments România. 

Problemele deficitului şi ale fluctuaţiei de personal se pot rezolva şi prin importul de angajaţi din afara ţării, însă România nu este considerată încă o ţară suficient de atractivă.

„Mobilitatea este foarte importantă, însă România mai are de lucru pentru a ajunge să fie atractivă pentru oamenii din afară. Cehia, spre exemplu, angajează oameni din sudul Spaniei şi din sudul Italiei“, a explicat Florin Godean, country manager, Adecco România.

Situația în Republica Moldova este similară cu cea din România, întrucât în Moldova lipsește o cultură a angajării și în special a managementului resurselor umane. Astfel, Moldova are nevoie de mai mult timp pentru a îmbunătăți acest aspect, dar și pentru a dezvolta pe viitor tendința de recrutare a angajaților din exteriorul țării.


Admin
Autor: Bujnița Denis

Job Premium