...

Căutare avansată

Emailul de angajare și regulile de redactare a lui.

14-09-2020 Pentru aplicanți
...

Vrei job. Sigur că vrei. Evident.

Ți-ai scanat trecutul și planurile de viitor și ai făcut CV-ul exact așa cum îți ziceam data trecută. Perfect.

Acum ai de băgat CV-ul ăla desăvârșit într-un email pe care să-l trimiți angajatorului.

Notă: înainte de a-l citi și de a accesa documentele atașate, angajatorul trebuie, tehnic vorbind, să deschidă emailul, iar emoțional vorbind, trebuie să vrea să deschidă emailul.

Nimic nu face un angajator să nu vrea să deschidă un email mai mult decât o adresă de pe timpul lui Faces.md, formulată corespunzător.

Nimeni nu pune la îndoială că ești un bun profesionist și un monstru sacru al meseriei, dar dacă angajatorul primește un mesaj de la princessa_93_yolo@hotmail, atunci princessa va aștepta mult timp și prințul, și calul, și jobul.

Cum trebuie: numele și prenumele sunt suficiente, după care să urmeze gmail, yahoo sau alt domeniu digital. De cele mai multe ori însă, adresa aia e deja ocupată, nu? În condițiile astea, te joci puțin cu literele numelui tău – nu poți alege vlad.anghel@gmail, încearcă v.anghel, vanghel, vl.anghel (nu anghelush), vlad.ag, sau, la urma urmei, poți pune anul nașterii, obținând un vlad.anghel.88, de exemplu.

Urmează titlul emailului. El trebuie să fie scurt, cât mai scurt (maximum 50 de caractere, de dorit vreo 25), cât mai clar și cât mai exact. Asta ar presupune, în cea mai concisă variantă, numele, prenumele și poziția pentru care candidezi.
Hey, care-i treaba pe la voi sau Aplicație job la firma Grâu Încolțit SRL nu sunt idei bune de titlu.

Cum trebuie: Cătălin Ungureanu Copywriter Jobs.diez e în regulă. Adică mă rog, dacă nu te angajezi la Jobs.diez, nu scrii Jobs.diez și dacă nu te cheamă Cătălin Ungureanu, nu scrii Cătălin Ungureanu, dar ai prins ideea.

Conținutul emailului fă-l să fie, din nou, scurt și exact. Începi cu o adresare formală, apoi chiar din start îți statuezi intențiile.
Poți adăuga, pe scurt, experiența de muncă dacă ea chiar e fioros de impresionantă, dar evită detaliile prea numeroase, or emailul va conține documentele care explică totul pe larg, documente despre care spui, apropo, că sunt atașate la email.
La final, lași angajatorului mai multe opțiuni de contact și saluți respectuos.
Hai pe, ne vedem la interviu? Nu.

Cum trebuie: Stimate domnule sau doamnă (numele angajatorului). Văzând anunțul de angajare pe Facebook/în ziar/pe site, am decis că pot fi o piesă valoroasă  în companie, date fiind studiile peste șapte mări și șapte țări/relevante/temeinice și experiența de peste mulți/încă mai mulți ani în domeniul vânzărilor, candidând astfel pentru postul de director vânzări.
Am atașat mai jos toate documentele care îmi certifică priceperile și performanțele.
Mi-ar face o deosebită plăcere să putem detalia totul la o întrevedere.
Vă mulțumesc pentru timpul acordat.
Cu respect, Eu Euleanu,
(adresa email),
(număr de telefon),
(adresa poștală).

...

Formatul documentelor atașate să fie cât mai comun, astfel încât posibilitatea de a fi accesate de pe orice dispozitiv să fie maximizată. PDF-ul e cea mai bună variantă.

Excepții: dacă jobul pentru care candidezi e ludic și creativ, poți fi mai non-formal, într-adevăr. Dacă jobul e unul din zona modellingului sau fotografiei, poți adăuga la contacte și profilul de Instagram, de exemplu. În mare, însă, modelul pe care îl propunem are cea mai largă arie de acoperire a înțelegerii și acceptării din partea angajatorilor – e sobru, la obiect, pe-nțeles.

După ce ai terminat de redactat emailul, mai scanează-l o dată cu privirea, asigurându-te că:

  • Nu ai greșeli gramaticale;
  • Ai atașat documentele pe care ai spus că le atașezi;
  • Ai scris titlul;
  • Ai pus corect adresa de email a destinatarului.

Succes!

Cât de utilă ți-a fost această informație?
18
0
0

Catalin Ungureanu
Autor: Catalin Ungureanu

Oratorica online