...

Căutare avansată

Cum să scrii corect un anunț de angajare

14-05-2019 Pentru companii
...

Să nu crezi că ne-am apucat doar de capul aplicanților la un job - companiile fac și ele gafe în anunțurile de recrutare, de aceea am decis să abordăm și partea asta a baricadei. Ba mai mult: companiile, ca persoane juridice, sunt dublu responsabile de modul în care caută un candidat potrivit pentru o funcție sau alta, or anunțurile lor de angajare sunt cartea de vizită a companiei și mai ales a departamentului HR. 

Și de astă dată am identificat cele mai frecvente greșeli și am inclus soluțiile care, credem noi, ar fi potrivite într-o situație sau alta. Uite ce-a ieșit:

1.  Absența unei structuri precise a anunțului: în mod normal, angajatorul trebuie să facă o descriere scurtă și relevantă despre companie, să enumere cerințele jobului, să includă responsabilitățile angajatului, să scrie cât mai exact ce anume oferă și, deși pare de la sine înțeles, să ofere o adresă de contact/email. Unele companii chiar nu includ asta în anunț. Ideal ar fi să fie și poze/video despre companie. 

 

...

......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Mai departe, am decis să ne oprim asupra beneficiilor, că ele înclină balanța și aduc valoare jobului. Ce ne sare nouă în ochi și cred, și ție, sunt sintagmele absolut expirate ca: "punctualitate", "echipă dinamică", "oficiu luxos", "atmosferă plăcută", "salariu motivant", "colectiv prietenos". Ele zgârâie, pur și simplu, ochiul. De ce? Pe lângă faptul că sunt vagi și sună destul de aiurea, astfel de expresii sunt tare relative: ce înseamnă un colectiv prietenos sau un oficiu confortabil? Noțiunea de confortabil sau punctual poate înseamna ceva diferit pentru oameni diferiți. Iar dacă un candidat e mai introvert și are nevoie de liniște, nu-l interesează o "echipă dinamică."  Include beneficii reale: lunch, teambuildinguri, seminare, mărimea salariului, cursuri de limbi străine, etc. 

...

...

 

...

3. Greșelile gramaticale sunt un NU categoric. Nu insistăm să scrii un anunț cu diacritice, dar corectitudinea e un must. Mai mult decât atât: când faci o ofertă pentru un job, limbajul ei trebuie să fie unul corespunzător funcției: dacă cauți un programator, incluzi termeni IT , dar nu și dacă cauți un vânzător. Greșelile sunt inadmisibile în general, dar cu atât mai atent trebuie să fii când cauți un jurnalist/profesor/content manager. 

...

...

 

4. Lipsa denumirii exacte a companiei și a unui logo, a unui link către site, către pagina de facebook. Dacă compania e de negăsit, sunt slabe șanse ca un candidat care se respectă să vrea să aibă de-a face cu ea. Iar dacă în loc de toate astea e scris: "companie care se dezvoltă dinamic", șansele de recrutare coboară galopant spre zero. 

Ca și în cazul aplicanților, companiile nu trebuie să creadă că, la auzul numelui, beneficiilor, salariului lor, potențialii candidați vor sparge ușa și se vor bate pentru un loc. Din contră, în contextul crizei de resurse umane din Moldova și a migrării masive a forței de muncă, e cazul ca firmele să-și construiască o abordare friendly și transparentă. Succes în căutarea și găsirea candidatului potrivit! 

Ce alte erori în anunțurile de angajare ai remarcat tu? Spune-ne în comentarii. 


Mihaila Patricia
Autor: Patricia Mihailă

Job Premium