...

Căutare avansată

Cum să îți cucerești managerul la angajare? Interviu cu Alla Vengher, Alexandru Bordea și Lucia Berdos

26-09-2016 Diversitate
...
Degeaba ai experiență sau studii, dacă nu ai dorință de a munci și de a te dezvolta. Este lecția pe care trebuie s-o învețe cei care sunt în căutarea unui loc de muncă. Eșecul la angajare este un fenomen tot mai frecvent în prezent. Chiar în contextul unei lipse de specialiști în Republica Moldova și pe fundalul emigrării masive a tinerilor, angajatorii din țară renunță să recruteze în echipa lor persoane care pun miză doar pe remunerarea muncii, și nu pe entuziasmul de care ar trebuie să dea dovadă. Pentru a înțelege mai bine cum stau lucrurile, care sunt criteriile după care se ghidează șefii atunci când recrutează personal și ce detalii cresc șansele de angajare, am decis să întrebăm trei angajatori cunoscuți și cu experiență, care, cu siguranță, știu să aleagă oamenii potriviți în echipă. Alla Vengher Alla Vengher, restaurator, fondatoare Morpho Fabulous Desserts&Macarons și Fashion Brand „MorphoFashion", co-fondatoare „Caffe Graffiti” Indiscutabil, fiecare antreprenor vrea să aibă o echipă profesionistă. Se întâmplă însă să nu găsească candidatura potrivită pentru o anumită funcție, în contextul situației pesimiste de pe piața muncii din Republica Moldova. De aceea, în prezent, admitem angajarea unor cadre fără experiență de muncă, pe care le învățăm și cărora le oferim șansa să crească din punct de vedere personal și profesional. Criterii de selecție a angajaților: Personal, țin interviul de angajare și sunt atentă la sclipirea din ochii potențialului angajat. Mă refer la dorința de a munci, de a tinde spre perfecțiune, de a-și construi o carieră de succes și de a deveni un angajat apreciat și valoros pentru companie. Poți să-ți dai seama dacă este omul potrivit pentru echipa ta după privire, după gesturi și după felul în care vorbește. Toate acestea redau profesionalismul sau, dimpotrivă, lipsa acestuia. Îmi pare rău să recunosc că mulți nu conștientizează importanța interviului de angajare și nu știu cum ar trebui să se comporte pentru a crea o impresie bună. De aceea, le sugerez să însușească regulile esențiale de comportament la un interviu de angajare. Criteriile pe care pun preț sunt entuziasmul, deschiderea spre tot ceea ce este nou și pasiunea pentru muncă. Nu este corect să vezi în jobul tău doar o modalitate de a te îmbogăți. Trebuie, mai întâi, să te prezinți colectivului, să demonstrezi că meriți și că poți face față sarcinilor pe care le ai de îndeplinit. Un alt criteriu căruia îi acord o atenție sporită este schimbarea frecventă a locurilor de muncă. Din punctul meu de vedere, asta vorbește despre instabilitatea persoanei și despre lipsa de încredere în deciziile sale profesionale. Angajatorul nu poate avea siguranța că, în câteva luni, lucrătorul nu se va plictisi și nu va pleca la o altă companie. Ar fi corect ca, odată ce compania a contribuit la calificarea specialistului, acesta să zăbovească și să activeze o anumită perioadă în cadrul firmei respective. Așteptări ale angajatorilor: Cea mai mare așteptare pe care o am de la angajați este independența în muncă și luarea unor decizii corecte fără implicarea managerului. Important este ca angajații să fie atenți la detalii, pentru că din detalii se construiește businessul și anume detaliile fac diferența, iar din cauza neatenției, compania poate înregistra pierderi. Sfat pentru angajați: Munca este un element important în viața fiecăruia dintre noi, fiind sursa schimbărilor și a progresului în societate. De aceea, întâi de toate, învățați-vă să „doriți să munciți”. Alexandru Bordea Alexandru Bordea, co-fondator Angry Business Specialiști buni niciodată nu sunt suficienți. Fiecare companie își dorește să angajeze oameni din ce în ce mai buni. Astfel, ne pomenim în situația în care cererea crește, nu și oferta. Poți să găsești oameni, dar să nu se regăsească ei la tine în companie. De aceea, este important ca angajatorii să le ofere specialiștilor loc de creștere și spațiu de dezvoltare. Criterii de selecție a angajaților: Cum sunt, întâi de toate, un antreprenor și abia după un director și HR expert, mă bazez pe intuiție în procesul de selecție a angajaților, adică pe ceea ce simt când discut cu persoana respectivă, iar intuiția încă niciodată nu a dat greș. Evident, urmează abilitățile și cunoștințele candidatului la tema pentru care e angajat. O problemă a celor care vor să fie angajați este lipsa de motivație, la care se adaugă lipsa interesului de dezvoltare personală și lipsa unui scop bine stabilit. Așteptări ale angajaților: Orice manager își dorește ca angajații să vină la muncă nu doar cu mintea și să facă schimb de timp pe bani, ci să depună suflet în tot ceea ce fac. Mai mult decât atât, ei trebuie să își dorească să crească fără ca managerul să le spună despre acest lucru. Specialiști buni sunt în republică, dar ei trebuie vânați. Restul, să crească și să nu se plângă de lipsa de lucru în țară. Sfat pentru angajați: Un specialist bun trebuie să-și dorească să crească permanent și să-și seteze scopuri clare, pentru a-și direcționa efortul și dedicația. Lucia Berdos Lucia Berdos, patroana salonului de frumusețe „Cristis” și a BERD’s Design Hotel Oamenii sunt cei care creează și cresc afacerea și, respectiv, ei au o importanță deosebită în activitatea unei firme. Într-o companie este mereu nevoie de profesioniști, de un schimb de generații, de personal cu viziuni noi și cu abilități. Este foarte important ca angajaților să le placă ceea ce fac, pentru că, în cazul în care se ocupă cu ceea ce le place, ei nu lucrează nicio zi din viață, dar o savurează. Criterii de selecție a angajaților: În calitate de antreprenoare, la angajare acord prioritate experienței și vârstei, dar specialistul trebuie să aibă, în același timp, spirit creativ și inovativ. Un manager bun va pune preț pe cunoștințele angajatului și pe experiența acumulată, pentru că experiența este cel mai valoros lucru care ne aparține și pe care nimeni nu ni-l poate lua. Alte detalii de care țin cont când recrutez personal sunt dorința de a se dezvolta și capacitatea de a lucra în echipă. Din păcate, moldovenii sunt individualiști și acest lucru îi împiedică să atingă rezultate mari. Criterii importante sunt și capacitatea de a-și apăra punctul de vedere, de a explica, de a nu se supăra și de a nu o lua personal. De asemenea, un angajat apreciat trebuie să dea dovadă de organizare, de disciplină și de responsabilitate la locul de muncă. Managerul poate fi gata să-i încredințeze un post înalt, dar, bineînțeles, se cere o dovadă de responsabilitate din partea angajatului. Mulți fug de responsabilități, pentru că le este frică de viață. Apreciez calitățile umane, precum integritatea, onestitatea și devotamentul. În echipa mea sunt persoane cu care lucrăm împreună de aproape 20 de ani. Și asta mă face să cred că am făcut alegerea corectă. Așteptări ale angajaților: Angajații trebuie să demonstreze că pot, că au reușit ceva, înainte de a cere remunerarea muncii lor. Credeți-mă, managerul le va aprecia efortul. Sfat pentru angajați: Aș sfătui angajații să lucreze asupra lor, să acumuleze experiență, să cunoască engleza și să poată pleca frumos, în cazul în care situația o cere. Fiecare specialist trebuie să se pregătească minuțios de proba interviului de angajare, pentru că prestația angajatului la interviu contează pentru ca managerul să-și dea seama dacă este sau nu persoana potrivită funcției. Prin urmare, înainte de a aplica pentru un job, analizați dacă este ceea ce v-ar plăcea să faceți și dacă sunteți pregătiți să vă dedicați muncii în cadrul companiei respectivă. Nu uitați să vă completați CV-ul cu cele mai noi experiențe și adoptați un comportament adecvat la interviul de angajare. Dați dovadă de implicare și de atitudine și veți vedea că managerul nu va sta prea mult pe gânduri și vă va angaja. Autor: Natalia Grejdieru Preluarea materialelor de pe jobs.diez.md se face doar cu acordul administratorului site-ului și doar cu indicarea link-ului (activ) către postare.

Admin
Autor: Bujnița Denis

Job Premium