...

Căutare avansată

Cum să faci față situației în care un membru cheie din echipă decide să plece?

17-05-2019 Pentru companii
...

Într-o echipă, oamenii adesea vin și pleacă. Este firesc ca un colectiv să fie mereu într-o asemenea dinamică. Însă, cum ne asigurăm ca, atunci când unii colegi pleacă, întreaga echipă sau întreg procesul de lucru nu are de suferit?

Uneori, membri-cheie de echipă, dintr-un motiv sau altul, decid să plece, lăsându-ne în situații destul de dificile. Dar există oare căi de a preveni ”pierderea” sau de a trece cu ușurintă peste astfel de provocări?

Cu siguranță, iar unul dintre cele mai efective modalități este de a face, regulat, transfer de cunoștințe între angajați. Astfel, atunci când cineva posedă infirmații multe prea importante, le va împărtăși cu alți membri de echipă, care vor ști cum să intervină în lipsa colegului care pleacă. Este recomandat, de asemenea, să existe sesiuni prin care colegii comunică despre sarcinile și lucrul fiecăruia, ținându-se, reciproc, la curent. De cele mai multe ori, însă, o atmosferă prietenoasă la birou garantează aceste câteva lucruri esențiale. O altă sugestie ar fi ca fiecare angajat valoros să aibă și un junior.

...

Este important să se vorbească cu anajații, o data la câteva luni, mai detaliat, despre sarcinile lor. Aceasta va scoate la iveală dacă persoana X sau Y este singurul sau singura cu anumite capacități și dacă de ei depinde un anumit process de muncă. Totodată, aceasta va preveni și situația în care angatul ajunge să facă ceea ce nu-i place și, ca rezultat, decide să plece.

O modalitatea foarte eficientă de a face față situației în care cineva pleacă este de a documenta, regulat, momentele-cheie din procesul de muncă. Astfel, oricine nu ar veni să preia funcția în cauză, ar avea informația necesară pentru a continua lucrul. E recomandat ca, orice sarcină care s-a repetat de cel puțin trei ori, să fie documentată, pentru că, cel mai probabil, aceasta va mai fi necesară la un moment dat.

Toate acestea, de fapt, crează și condiția favorabilă ca, în caz de necesitate, unul din colegii existenți să preia responsabilitățile, sau acestea pot fi împărțite între mai mulți angajați. Însă, este important de a arăta colegilor, într-un mod sau altul, că efortul lor este mult apreciat.

Astfel, în cazul în care un coleg valoros pleacă, folosiți la maxim timpul pe care el sau ea îl mai are în companie pentru a aduna cunoștințele importante și pentru a instrui pe alții; încercați să vedeți dacă cel care pleacă poate sugera sau recomanda pe cineva care să-i preia funcția; fiți atenți la ceilalți colegi care, de asemenea, poti fi stresați sau îngrijorați din cauza situației create și nu uitați să reflectați asupra a ce s-a întâmplat și ce puteți învăța, cu toții, din aceasta.

Job Premium