...

Căutare avansată

Cum îi spun șefului că am prea mult de lucru?

25-10-2018 Pentru aplicanți
...

Din păcate, sub presiunea lipsei de personal și a bugetului mic, multe companii au căzut în extrema periculoasă a creșterii exagerate a volumului de muncă pentru angajați.  Problema încă nu ar fi atât de gravă dacă ar exista un sistem bun de recunoaștere și răsplătire a efortului suplimentar. Dar, după cum este de așteptat, așa ceva există foarte rar.

În astfel de situații, este adesea inutil să aștepți ca angajatorul să aibă o descoperire salvatoare și să conștientizeze ca această abordare este distructivă pentru ambele părți. Ceea ce trebuie să faci este să îți asumi una din următoarele variante:

# Să discuți cu managerul direct despre această problemă;

# Să cauți un alt loc de muncă.

De fapt, cel mai eficient mod de a rezolva această problemă este de a vedea variantele de mai sus ca pași succesivi. Adică: încearcă întâi o discuție și, doar dacă nu se schimbă nimic, asumă-ți cu conștiința împăcată căutarea unui alt loc de muncă.

Revenind însă la teama ta de a discuta despre acest subiect, oricât de explicabilă ar fi din punct de vedere emoțional, în situația în care te afli nu poți decât să îți propui să o depășesti. Cum? Ai făcut deja primul pas în acest sens: ai conștientizat-o și, mai mult decât atât, ai așezat-o în tiparele normalității.

Nu ești singurul căruia îi este frică să vorbească cu superiorul direct (mai ales dacă ești femeie, pentru că, se pare că femeile au această tendința de a-și negocia mai puțin poziția).

Al doilea pas pentru a depăși teama este raționalizarea motivelor pentru care trebuie să faci asta. Ai în primul rând o datorie față de tine și abia după aceea față de angajator. Iar dacă până acum ai pus munca pe primul loc, acum e momentul să te gândești și la tine. Nu e egoism, e pur și simplu vorba de sănătate.

Pregătește-te pentru discuția cu superiorul direct, făcând o analiză detaliată a responsabilităților tale actuale prin comparație cu cele de dinainte de criză. Caută cât mai multe exemple concrete și susține-ți argumentația nu căutând vinovați, ci explicând în termeni raționali de ce volumul actual de muncă îți afectează grav productivitatea, sănătatea și echilibrul. Tonul discuției trebuie să fie unul sincer și să comunice o nevoie concretă de ajutor.

E posibil ca un manager bun (dar aflat la rândul sau sub presiunea producerii rezultatelor) să nu fi conștientizat pe moment efectele pe care reducerile de personal le au asupra oamenilor, dar după o asemenea discuție nu își mai poate permite să ignore această problemă. Îti vei da seama din modul în care îți răspunde și din măsurile pe care le ia (dacă le ia) ulterior, dacă are sens să mai speri ca lucrurile se vor echilibra.