...

Căutare avansată

Cum eviți durerile de spate când stai opt ore pe zi la birou

05-04-2019 Diversitate
...

Dacă petreci cel puțin opt ore pe zi stând la birou, probabil te-ai confruntat deja cu dureri de spate, umeri sau gât. De obicei, acestea se ameliorează imediat ce ai o perioadă mai activă, în care nu mai stai jos atât de mult timp.

Postura incorectă, timpul îndelungat petrecut pe scaun și rigiditatea pe care corpul o capătă în acest timp pot fi dăunătoare pe termen lung, când pot cauza inclusiv curbarea coloanei vertebrale, scrie wall-street.ro.

Medicii recomandă ca la fiecare 30 de minute să iei o pauză de un minut în care să îți dezmorțești articulațiile, să îți întinzi mușchii și să îți pui sângele în mișcare. Oricine a avut un job la birou știe însă că se întâmplă adeseori să uiți să bei apă, cu atât mai mult să te ridici pentru a-ți încălzi articulațiile. Deci, ce poți face pentru a scapă de durerile de spate? 

Asigură-te că scaunul tău este confortabil

Puține sunt companiile care țîn cont de impactul pe care scaunele din birouri îl pot avea asupra sănătății angajaților. De altfel, prețul și aspectul sunt, în general, principalele criterii după care este ales mobilierul de birou. De aceea simți adeseori nevoia să îți întinzi picioarele sau să le ții într-o poziție mai ridicată, astfel încât să încapi cu scaunul sub birou și să stai într-o poziție mai confortabilă. În acest caz, un suport de picioare poate face diferența între o postura tensionată și una relaxată la locul de muncă. Alege un suport cu poziție ajustabila și balansare pentru stimularea circulației și vei simți imediat diferența, chiar și după ore lungi petrecute la locul de muncă.

Ajustează înălțimea scaunului

Atunci când înălțimea scaunului este prea mare, vei ajunge să te apleci asupra monitorului și tastaturii, chiar dacă postura ta este una corectă în momentul în care te așezi la birou. Înălțimea scaunului tău de birou ar trebui ajustată, astfel încât atunci când stai jos să fii la același nivel cu monitorul, fără să mai fie nevoie să te apleci sau să te lași în scaun. Umerii tăi ar trebui să fie sprijiniți confortabil de spătarul scaunului și să nu simți presiune în zona lombară din cauza poziției la birou. Postura incorectă este principalul motiv pentru care resimți atât de intens durerile de spate la finalul zilei, așa că dacă elimini acest factor vei simți efectele aproape imediat.

Îmbunătățește-ți postura

Exercițiile fizice regulate, precum înotul, mersul pe jos sau pe bicicletă, te pot ajută să îți îmbunătățești postura, în timp ce exercițiile cu greutăți sunt benefice pentru întărirea musculaturii spatelui. Atunci când mușchii spatelui și cei ai abdomenului sunt puternici, ei pot susține mai ușor greutatea superioară a corpului, ceea ce se va resimți și în calitatea vieții tale de zi cu zi. Poți testa inclusiv unele exerciții special concepute pentru îmbunătățirea posturii la birou, astfel încât corpul tău să se adapteze cât mai natural poziției de pe scaun.

Ia o pauză la fiecare oră lucrată

Poate că nu îți permiți să te întrerupi din muncă la fiecare jumătate de ora pentru a-ți detensiona mușchii și a te întinde, dar este esențial că la fiecare ora lucrată să iei o pauză de cinci minute. În acest timp, este important să te miști: poți merge la o plimbare sau poți face câteva exerciții ușoare de întindere. Corpul tău nu este adaptat sedentarismului pe care îl presupun cele opt ore de stat pe scaun, iar obiceiul de a lua aceste pauze scurte poate fi de mare ajutor, mai ales pe termen lung.

Dacă durerile persistă, nu se ameliorează, ba chiar se agravează, este bine să consulți și un medic specialist, pentru a depista posibile afecțiuni ale coloanei sau mușchilor care pot cauza aceste dureri. 

Job Premium