...

Căutare avansată

Cine sunt millennials și cum să-ți adaptezi anunțul de angajare pentru a-i atrage în compania ta?

12-01-2018 Pentru companii
...

"Preferințele și valorile tinerei generații sunt diferite față de tot ce au experimentat până acum companiile. Pentru a se adapta la noul context, organizațiile trebuie să se schimbe, începând cu modul cum recrutează."

Corina Diaconu este director general la o agenție de recrutare din România și abordează tema recrutării noii generații pentru revista cariereonline.ro. Iar pentru că observațiile ei sunt valabile și pentru contextul Republicii Moldova, ne-am propus să le expunem mai jos.

 

# Profilul generației Z

Cea mai mare provocare pe care o întâmpină companiile este legată de tipologia noilor candidați. Generația Z reprezintă noul val de angajați, dar cine sunt ei?

Tinerii născuți după 1995 (generația Z) au crescut odată cu internetul și trăiesc într-o simbioză perfectă cu universul digital. Sunt pragmatici, independenți, grăbiți și încăpățânați. Aspirațiile lor sunt total diferite față de ale predecesorilor și ar fi o eroare să se aplice aceeași strategie de recrutare sau retenție pentru generații complet diferite.

Ei preferă să lucreze în organizații orizontale decât în cele ierarhizate strict și sunt orientați destul de mult către companiile inovatoare și flexibile care le permit să ne manifeste așa cum își doresc.

Ei vor să știe că acțiunile lor au un impact în societate. Și mesajul lor este altul, transformându-se din cum își pot folosi abilitățile pentru a ajuta organizația, în cum îi poate ajută organizația și rolul în sine să se dezvolte.

Prin urmare mesajul HR-ului va trebui să pună accent pe modul în care organizația poate ajută candidatul să își îndeplinească obiectivele profesionale, pentru a-i atrage și a-i reține ulterior.

...

 

# Strategia de HR adaptată generației Z

Având creionat profilul lor, trebuie să stabilim o strategie de HR care să li se potrivească:

  • Puneți accent pe oportunități și abia apoi pe componenta financiară;
  • Scoateți în evidența proiectele atractive din companie, nu neapărat postul în sine;
  • Fiți deschiși în a-i încuraja să se dezvolte;
  • Flexibilitate, oportunitate, mobilitate – puncte cheie de vânzare;
  • Mizați pe tehnologie;
  • Politicile de CSR (responsabilitatea socială a companiei) pot atrage tinerii din generația Z, cu atât mai mult cu cât ei au o solidă orientare în acest sens;
  • Fiți deschiși în a utiliza metodele moderne de recrutare, cum ar fi interviul video! Tinerii din generația Z urmăresc, via mobil, de două ori mai multe clipuri video decât orice altă generație, ca atare, se vor arată foarte deschiși la un video-interviu, dacă discuția față-în-față nu este posibilă;

Primul pas este incorporarea acestor observații în anunțul de angajare și treptat în modul de operare al companiei.

Dacă știi ce-și doresc angajații tăi și personalizezi factorii motivatori în corespondență cu dorințele lor, atunci șansele sunt că vei obține rezultate pozitive: retenția lor.

Piața este foarte dinamică în acest moment și necesită o atenție deosebită din partea tuturor. În acest context rolul HR-ului devine din ce în ce mai mult al unui partener strategic, care trebuie să se repoziționeze mereu.

 

Distribuie și pentru prietenii tăi!


Admin
Autor: Bujnița Denis

Job Premium