Peste 80% dintre participanți au numit „volumul de muncă excesiv” ca fiind cel mai mare motiv de stresurmat de „așteptări nerealiste” - 79%. Pe locul trei urmează „lipsa de competență a colegilor” - 72% dintre cei intervievați au spus că acesta este unul dintre motivele principale provocatoare de stres.

Vezi și 8 factori de bază pentru fericirea angajaților la locul de muncă

Alte motive: lipsa oportunităților de a progresa (63%), lipsa securității locului de muncă (59%) și o cultură organizațională negativă (42%). Evident, angajații au putut să aleagă mai multe variante din cele propuse sau să vină cu propriul motiv de stres - de regulă, disconfortul se datorează mai multor factori.

Unele companii, precum sunt cele din Finlanda, au decis să introducă somnul la amiază la locul de muncă pentru a combate stresul angajaților și a crește gradul de satisfacție al acestora. Dar până să fie introduse asemenea reforme, angajații care au răspuns la chestionar au propriile metode ca să combată stresul: 76% dintre cei care au participat la sondaj au mărturisit că se plâng la o altă persoană - fie unui prieten, unui membru al familiei sau chiar unui coleg, în timp ce 70% recunosc că iau pauze de toaletă frecvente pentru a scăpa de spațiul lor de lucru. 66% au decis că cea mai bună soluție este să își caute un alt loc de muncă, pe când 44% au cerut să lucreze de acasă.