Căutare avansată

Angajatorii sunt cu ochii pe ce postezi. Cum îți îmbunătățești prezența din online pentru a-ți crește șansele la angajare

19-09-2016 Pentru aplicanți
...
Pentru că online-ul este prezent în aproape fiecare moment în viețile noastre, avem tendința să facem publice din ce în ce mai multe lucruri. Însă trebuie să fim conștienți de repercusiunile pe care le pot avea acțiunile noastre. De exemplu, dacă ești in căutarea unui loc de munca, trebuie să știi că angajatorii îți verifică activitatea online, iar postările tale pot influența decizia de angajare. „Verificarea informațiilor din media și social media presupune una dintre piesele de puzzle a procesului de background screening, pe lângă verificarea educației, a foștilor angajatori, verificarea pe partea legală, precum și a conflictelor de interes. Aceasta oferă imaginea de ansamblu și completează într-un mod natural celelalte paliere. În acest context, imaginea publică, pe care fiecare și-o creează prin profilele din social media precum și orice alte postări sau comentarii din media este importantă deoarece îi reprezintă", a declarat pentru wall-street.ro Mona Hristachi, director general al Mindit Consulting, companie care verifică trecutul profesional al angajaților. Astfel, unul dintre elementele pe care angajatorii le cer specialiștilor în acest domeniu să-l analizeze este prezența în mediul online, pe rețelele de sociale și nu numai, a candidaților la un post liber. Prin analiza informațiilor din social media poate să se confirme cele menționate în CV sau, din contra, să creeze discrepanțe între informațiile prezentate în CV și cele din mediul online. Ce îți analizează angajatorii În procesul de verificare a trecutului, companiile specializate pe această nișă se uită la orice informație care apare corelată cu numele candidatului, aici fiind incluse toate rețelele de socializare unde acesta are un cont aferent numelui candidatului la un job. „Ceea ce este de menționat este faptul că informațiile care vor fi vizualizate și vor apărea în raport sunt doar cele publice. Pe lângă rețelele de socializare, analiza media presupune orice informație corelată cu numele candidatului, iar în acest caz ne uităm la imaginea de ansamblu", a explicat Hristachi. Mai exact, cei care analizează prezența pe Internet a candidaților se uita la:
  • corelarea informațiilor din CV cu cele din cadrul rețelelor de socializare;
  • eventualele comentarii la adresa foștilor angajatori, care pot crea o imagine candidatului, fie ea pozitivă sau negativă, în funcție de natura acestora;
  • statusurile sau comentariile care duc la discriminare.
Cum îți îmbunătățești prezența pe Internet Candidații, spune Mona Hristachi, trebuie să se asigure că informațiile menționate cu privire la experiențele profesionale, precum și cele educaționale, sunt cele corecte și sunt corelate cu informațiile menționate în CV. De asemenea, să se asigure că informațiile prezente în media reprezintă imaginea lor publică, cea pe care vor să o prezinte unui angajator. Sursa: wall-street.ro 

Admin
Autor: Bujnița Denis

Job Premium