...

Căutare avansată

Anatomia unui email. Vezi cum se scrie corect un email de la „Compune” și până la „Trimite”

13-06-2018 Pentru aplicanți
...

Ți se pare că emailul este de domeniul trecutului? Greșești. Emailul este un instrument esențial folosit practic zi de zi la locul de muncă, totodată, este un tip de comunicare formală, oficială, pe care trebuie să o stăpânești. Chiar dacă pare un lucru ușor să compui un email, există anumite reguli de bază care trebuie respectate, în special dacă acesta este trimis în interes de afaceri sau contactezi pentru prima dată o persoană. Când destinatarul va deschide email-ul, este important să-și facă o primă impresie bună, astfel, șansele de a avea o comunicare plăcută, fără dificultăți este mai mare. Înainte de a vă arăta cum se scrie un email, haideți să vedem cum nu trebuie să arate un email.

Până a începe să scrii propriu zis mesajul, trebuie să mai faci câteva lucruri:

  • Asigură-te că ai un nume de utilizator pe înțelesul tuturor, optează pentru numele real, altfel mesajul tău poate să fie considerat spam sau să nu fie luat în serios. 

...

  1. Email-ul trebuie să înceapă cu o formulă de adresare potrivită destinatarului: 

Dacă nu ai comunicat de mult timp cu persoana căreia îi trimiți email-ul sau nu vă cunoașteți deloc, prezintă-te și oferă-i detalii despre subiectele de discuție anterioare sau cu ce scop îi scrii.

  1. Redactează corect și aranjat conținutul unui email astfel încât să poată fi parcurs fără dificultate. Dacă are mai mult text, adaugă paragrafe.
  2. Nu folosi texte de culori multiple, care în combinație cu fundalul deranjează ochiul.
  3. Evită să folosești cuvinte scrise în totalitate cu majuscule, deoarece oferă senzatia că strigi.
  4. Verifică să nu ai greseli de ortografie.
  5. Evită să folosești prescurtări, nu este profesional.
  6. Folosește o formulă de încheiere conform destinatarului 

8. Nu uita de semnătură. Aceasta trebuie să conțină: numele și prenumele; dacă este cazul, numele companiei și funcția ocupată în cadrul acesteia; date de contact; dacă ai un blog sau website și dorești să le faci cunoscute adaugă adresele acestora. Mai poți adăuga profilele rețelelor de socializare pentru a oferi mai multe opțiuni de contact sau să îți fie urmărită activitatea. 

...

9. Dacă vrei să transmiți un fișier, denumește atașamentele astfel încât destinatarul să știe ce conțin. Dacă expediezi un CV, niciodată nu-l trimite în format .doc, salvează-l mai întâi ca document .pdf.

10. Pe final, asigura-te că adresele destinatarilor sunt scrise corect și nu expedia nici un email fără să îl verifici încă o dată înainte de a apăsa butonul „Trimitere”.

Am creat pentru tine un exemplu de email pentru aplicare la job. Sperăm să-ți fie de ajutor. 

Cât de utilă ți-a fost această informație?
116
55
19
Oratorica online