...

Căutare avansată

Alo, Studio Moderna?

01-07-2019 Pentru aplicanți
...

              Studio Moderna este nu în mod obligatoriu un Studio, dar cu siguranță este Moderna și chiar Postmoderna. Întinsă între două secole, lățită pe două ere, Studio Moderna a reușit să se înscrie eficient în jocul tranziției tehnologice, geopolitice și valorice a unui tronson istoric tulbure și instabil.

               În 1992, într-un garaj din Zagorje, Slovenia, Sandi Češko, cofondator al Studio Moderna, începea să vândă o treabă de care tu se prea poate să fi auzit în pauza filmului sau desenului animat la care te uitai mai demult – dispozitivul Kosmodisk. Sună cunoscut? Stai să vezi cât cunoscut sună Top Shop, a doua marcă a companiei, din ’96 încoace. Apoi Dormeo, din 2002, după care Delimano și Wellneo (2010).

...

               Când vezi anunțurile de angajare la Studio Moderna, tu ești practic chemat să vinzi mărcile de mai sus, cu toată paleta lor de produse care pot fi găsite, în Moldova, în cele 16 magazine din orașele Chișinău, Bălți, Soroca, Ungheni, Comrat, Cahul, Hâncești, Edineț și Căușeni și în 390 de magazine în spațiul internațional, produse pe care tu, ca să le vinzi, trebuie să le cunoști. Ai putea chiar să-ți cumperi acasă vreo câteva, așa cum fac mai mulți angajați ai Studio Moderna, depunând astfel propria mărturie a satisfacției în raport cu produsul, ăsta fiind și un bun argument în procesul de vânzare.

               În Moldova, ca și în alte douăzeci de țări europene, call-center-iștii Studio Moderna vorbesc direct cu clientul și-i explică de ce produsele Studio Moderna sunt niște daruri de la Dumnezeu pentru orice muritor. Interesându-mă, purtând discuții și comentând intrigat, am făcut de vreo două ori paralela cu filmul The Wolf of Wall Street însă, cu toată dragostea și considerațiunea față de Leo Di Caprio, am fost contrazis.

...

               „Noi nu vindem aer” mi-a zis Dima, un tip exact, laconic și sigur în răspunsuri, care-ți lasă impresia că statul pe loc nu e pentru el. „Noi vindem produse reale, noi știm ce vindem. În primul rând, noi vindem produse cliențillor care deja au comandat ceva de la noi. Încă un lucru de știut e că aici vinzi produse pe care tu însuți le folosești. Eu, spre exemplu, propun tigăi în care eu însumi gătesc sau saltele pe care chiar eu dorm, deci e necesar efectiv să crezi în ceea ce vinzi și totul va fi bine”.

               Va mai fi bine – spune Dima, dublat de Ela, de la resurse umane – atunci când vei avea răbdare. Răbdarea și tenacitatea par a fi două elemente care lipsesc în special nou-veniților în companie, mulți dintre care se transformă rapid în nou-plecați.

               Înainte să vin să sondez eu însumi terenul, să-i contemplu roada și să-i chestionez fertilitatea, am întrebat câțiva cunoscuți dacă știu și ce știu despre Studio Moderna, iar răspunsurile și evaluările nu au fost cele mai pozitive. Mi s-a spus fie că salariul e mic, fie că decalajul dintre așteptări și realitate este prea mare, fie au fost aduse alte imputări care m-au făcut curios.

               Întrebată de ce crede că ar putea apărea astfel de recenzii din partea oamenilor, Ela mi-a spus că foarte mulți tineri au din start impresii greșite și distorsionate. Când li se spune că salariul poate fi cu adevărat mare și spumos, mulți așteaptă fericitul deznodământ financiar chiar de la început.

...

               „După primele trei luni, și eu am vrut să plec”, mi-a mai zis Dima, care își ridicase de curând bucălatul salariu de 30 de mii de lei. Mi-a spus că la început vânzările pur și simplu nu mergeau, treaba stagna, ba chiar într-a doua lună a avut un salariu mai mic decât în prima, termenii nu erau îndepliniți, era descurajat și s-a aflat pe punctul de a capitula și a pleca de la Studio Moderna. Și-a luat însă o pauză de două săptămâni, a lucrat asupra sa, s-a ambiționat și, după șase ani de muncă în companie, Dima nu mi-a dat nicio clipă împresia că ar vrea să plece. Și de ce ar face-o? Și-a ordonat orele de lucru așa cum îi convine, își îndeplinește obiectivul de vânzări și pleacă netulburat, știind că totul depinde doar de el, de propria pregătire și de propriul efort. Totul, de altfel, depinde – tot Dima mi-a zis – de propriul efort și de calitățile individuale. Salariul tău nu depinde de eficiența altuia, a celui de-al doilea sau a celui de-al zecelea. Singurul responsabil de ce urmează să primești la final de lună ești tu. Asta, ce-i drept, de rând cu premierea celor mai prolifici angajați și ducerea lor prin excursii (Roma, Barcelona, etc.), așa cum se întâmplă în ultimii ani, naște și un soi de invidie între oameni – mărturisește Dima – alimentând competiția, însă... însă asta e! Poate măcar asta îi va face pe junii omuleți să muncească, lucru de care – spune Ela, responsabilă pe resurse umane – se cam feresc tinerii, așteptând să li se ofere mult și rapid, fără efort.

               Ela, apropo, a fost și ea la început pe fir, lucrând în call-center. Unul dintre cele mai utile lucruri pe care le-a învățat, zice ea, a fost acceptarea refuzurilor și gestionarea lor emoțională. Frustrant la început, „nu”-ul a devenit pe parcurs o obișnuință, apoi o provocare, amplificându-i verva argumentativă de la telefon. În plus, refuzurile telefonice, nefiind cu mult diferite față de cele din relațiile obișnuite, au imunizat-o pe Ela și au făcut-o mai rezistentă la orice neam și rasă de „nu”.

               Dacă totuși încă nu reușești să-ți administrezi prea bine emoțiile, dacă nu izbutești să fii prea convingător la telefon, dacă în general ai doar un soi de idee vagă și puțin șchioapă despre ce presupun vânzările, atunci la Studio Moderna găsești traineri. Ei pot să-ți ofere câteva repere și să-ți contureze o cale de urmat. Ghidarea însă, se oprește acolo unde începe munca ta efectivă, efortul și ambiția ta de a fi mai bun și mai... rentabil, în fond. Din momentul inițierii apelului, ești pe cont propriu. Firește, ai supervizori care pot să-ți mai sugereze ceva, să te mai calibreze din mers, dar actorul principal al operei discursive ești tu, și de tine depinde dacă iei sau nu Oscarul la final.

...

               Apropo de Oscar, dacă ești acum acasă și te uiți la vreun film, la vreo emisiune, dă și tu sonorul mai tare, or e foarte posibil ca, la un moment dat, să te îmbie de după ecran – mai ales că sunt peste 390 de canale TV care fac posibil acest lucru – vreo tigaie, vreo oliță pentru sarmale, vreo saltea de tolănit, vreun aparat de repus spatele în funcțiune, toate fiind produse ale mărcilor patronate de Studio Moderna care, cel puțin în Moldova, în cei nouă ani de activitate, a intrat de două ori consecutiv (anii 2016 și 2017) în topul angajatorilor, făcut de Axxa Management Consulting. Tu, pe de altă parte, poți intra în topul angajaților și poți fi cel mai bun dintre ei dacă ești suficient de tenace și poți să-ți asumi caracterul jobului într-un call-center. Fii sigur, totuși, concurență ai. Sunt peste 700 de angajați acolo, dar s-ar putea ca tocmai de tine să aibă nevoie. N-ai decât să vezi dacă poți.

Vezi aici toate pozițiile vacante

               Succes!


Catalin Ungureanu
Autor: Catalin Ungureanu

Job Premium