...

Căutare avansată

9 întrebări și răspunsuri despre un job în Google Ads 

11-09-2019 Oportunități
...

Serviciul Google Ads aduce venituri de peste 85% companiei Google. Eficiența lui este demonstrată deja în întreaga lume, iar specialiștii din acest domeniu declară că este unul din cele mai de perspectivă instrumente de promovare și joburi ale contemporanului. Ce trebuie să știi înainte să te avânți în studierea acestui domeniu și care sunt particularitățile unui job în Google Ads află de la trainerul Școlii Google Adwords și fondatorul Agenției Partener Google în Moldova “Boomerang” - Tudor Plăcintă. 

Cât de solicitați sunt specialiștii Google Ads în Moldova?

Domeniul publicității Google Ads este unul relativ nou în Republica Moldova, iar solicitarea lui pe piață este din ce în ce mai mare. Acest fapt înseamnă că există și o cerere tot mai mare de specialiști  buni și calificați pentru a seta campanii Google Ads. Pe de altă parte tot mai multe companii încep a folosi acest tip de reclamă. De asemenea agențiile de publicitate, care până acum prestau mai mult servicii offline își concentrează activitatea în mediul online, iar publicitatea pe Google ocupă tot mai mult loc în strategiile de Marketing prezentate clienților. Nu în ultimul rând trebuie să vorbim de freelancerii, care oferă servicii de setare a campaniilor și optimizarea campaniilor Google Ads atât pe piața din Moldova cât și cea externă. 

De ce pregătire ai nevoie pentru a putea seta o campanie Google Ads?

Google Ads este mai întâi de toate un instrument accesibil și destinat pentru toți. Și totuși, timpul de pregătire a unui specialist depinde de timpul alocat și capacitatea de instruire a persoanei. Cineva poate însuși desinestătător pașii de setare a unei campanii în câteva ore având la dispoziție ghidul oferit de Google și câteva tutoriale realizate de alți specialiști. Pe când altcineva, are nevoie să meargă la cursuri practice Google Ads unde să învețe instrumentele și punctele cheie de lucru cu acest instrument. Mai mult, e nevoie de abilități de lucru în mediul online, să știi să valorifici la maxim instrumentul Microsoft Excel, să-ți placă cifrele pentru că va trebui să analizezi multă statistică și ceva cunoștințe generale de marketing nu ar strica. 

...

Cât poate câștiga un specialist Google Ads?

Câștigurile sunt relative și depind de experiența pe care o ai, de clienții pe care îi gestionezi și de piața unde activezi. Analizând ofertele de lucru de pe piața noastră, un specialist începător poate fi plătit începând de la 250-300 euro, iar odată cu creșterea experienței acest salariu poate ajunge și la 1000 de euro. Altfel stau lucrurile în afara țării, unde atât salariile cât și bugetele de promovare sunt mai atractive. 

Ce program de lucru are un specialist Google Ads?

Dacă e un job, atunci trebuie să fii gata să dedici același timp ca pentru oricare altul. Un specialist Google Ads, pe lângă lucrul standard de gestionare a contului, trebuie să aloce timp zilnic și pentru instruire. Să urmărească și să analizeze periodic ultimele statistici, analize, studii de caz din domeniu. Cu alte cuvinte, acest job necesită ceva mai mult decât setarea campaniilor, mai ales că Google nu ne lasă să ne plictisim și optimizează cu regularitate platforma. Totuși, această activitate poate fi și un job part-time sau freelance. Din experiența noastră,  programul de lucru al unui specialist Google Ads depinde de cât de mult a îndrăgit acest domeniu și în ce măsură vrea să devină rutină profesională.

Ce perspective îți deschide Google Ads?

În primul rând Google Ads face parte dintre meseriile moderne, interesante și de perspectivă. Mai mult, acest job îți permite să gestionezi timpul - cu cât vei înțelege mai mult mecanismul de funcționare cu  atât mai repede și mai ușor vei realiza to do list-ul zilnic. Dacă devii un specialist bun și ajungi să faci Google Ads din plăcere, te asigurăm că vei intra în conturi să vezi cum rulează campaniile și în timpul vacanței ori de câte ori vei găsi rețea de Wi-Fi. 

Ce trebuie să faci ca să lucrezi în Google Ads?

Să fii curios să afli ce înseamnă Google Ads și ce posibilități îți poate oferi. Apoi să cauți informație despre Google Ads din tot mai multe surse. Nu te limita doar la articole ce descriu pas cu pas setarea unui tip de campanie. Studiază tot ce oferă mediul online - bloguri, canale de Youtube, studii de caz, teste, rapoarte, articole, site-uri, experimente, etc. Iar ca să te convingi că obții cunoștințele calitative, testează-te online cu examenele Google. Dacă le vei susține cu brio vei obține și un certificat. Sau dacă ești nerăbdător poți să te înscrii la unul din cursurile Școlii Google Adwords și să obții informații testate de la specialiști cu peste 5 ani de experiență. 

...

Unde mă pot angaja?

La acest capitol ai la dispoziție toate metodele și ofertele de angajare de pe piață.  Dacă ești convins de abilitățile tale profesionale poți aplica pentru joburi în calitate de freelancer pe piața locală sau/și pe cea externă. Dacă ești un om al echipei și îți place să împarți și primești experiență poți opta pentru oferte de angajare la agențiile de publicitate din țară, care caută specialiști în domeniu sau poți deveni membru de echipă în orice companie care are un departament de marketing. Alegerea îți aparține! 

Poți face Google Ads dacă ești medic, arhitect sau psiholog?

Teoretic da, practic de la caz la caz. La fel ca în orice altă profesie, experiența face diferența.   Am întâlnit la curs persoane care activează în diferite domenii, care s-au descurcat bine și au reușit să simtă și să utilizeze la maxim acest instrument în promovarea activității sau afacerii pe care o desfășoară. 

Și în loc de încheiere - Ce Nu trebuie să facă cei care își doresc un job în Google Ads?

Să nu rateze șansa să devină un specialist Google Ads de succes. Iar dacă au nevoie de ajutor să înțeleagă “bucătăria” acestui domeniu, să se înscrie la următorul Curs Practic Google Ads pentru Începători care începe din 23 septembrie. Noi avem multe de împărțit cu voi! 

 

Job Premium