...

Căutare avansată

6 sfaturi simple ca să nu-ți dai peste cap regimul alimentar

02-04-2019 Diversitate
...

Toată lumea știe că munca și stresul merg deseori mână-n mână, iar stresul, la rândul lui, e aliatul de nădejde al unui regim alimentar haotic și al mâncatului în exces. Iar de aici și până la acumularea de kilograme nedorite sau a unor boli legate de sedentarism și o dietă defectuoasă nu e deloc cale lungă. 

Și pentru că am făcut un top cu companii locale care le oferă prânzul angajaților - un beneficiu cât se poate de lăudabil, credem noi, venim și cu câteva sfaturi și tipsuri despre cum să ai un regim alimentar sănătos la muncă și să nu-ți pui la bătaie sănătatea, de la doi dieticieni cu reputație: Nathalie Mat și Lerato Radebe, citați de Health24.com.

# Nu sări peste micul dejun 

Încă nu există un răspuns definitiv la întrebarea: „pot să sar peste micul dejun?”, deși, în general, răspunsul e „Nu”. Unii oameni sunt ok fără prima masă a zilei, alții - deloc. Din perspectiva aportului de energie și a productivității, dieticienii observă că oamenii se simt mai bine dacă mănâncă în mod regulat porții mici. Inclusiv dejunul.

# Ține gustări în sertarul de la birou

E o idee bună să ai gustări sănătoase în sertar, cum ar fi nuci, semințe, fructe uscate. Dacă oficiul e dotat cu un frigider, nutriționiștii recomandă să ții acolo cașcaval, fructe proaspete, iaurturi. Iar dacă vrei să diversifici un pic meniul snackurilor, cumpără-ți niște unt de arahide, legume sau hummus, care-s delicioase și pline de nutrienți. 

Nu-ți recomandăm batonașele energizante, din cauza aportului mare de calorii și zahăr rafinat. 

Evită să sari peste mese

Uneori se întâmplă să fii atât de ocupat, încât sari peste mesele principale. Nutriționiștii cred, evident, că asta nu e cea mai bună idee: „Când sărim peste una din mesele de bază, nivelul de glucoză în sânge poate scădea simțitor. Iar această scădere generează lipsa de energie.” spune Mat. Soluția ar fi, în mod normal, să mănânci regulat, dar dacă n-ai timp, să mănânci măcar ceva (vezi punctul 2). Or, o asemenea deprindere duce, pe termen lung, la o senzație permanentă de foame și la supraalimentare.

Nu mânca la masa de lucru

Cât de des îți mănânci prânzul în afara biroului? Probabil, nu foarte des. Dar Radebe spune că e important să-ți iei timp pentru masă, ca să savurezi cum trebuie mâncarea. „Nu e vorba doar de a mânca încet și a simți gustul mâncării, dar și de a mesteca cum trebuie alimentele. Mulți oameni mănâncă mai mult decât cred pentru că sunt atenți la cu totul altceva decât la procesul mâncării în sine.”

Ea sugerează să ieși din birou sau măcar de la masa de lucru atunci când vrei să iei masa - să mergi în bucătăria firmei sau la terasă sau chiar în oraș, dacă poți. Chiar și alimentele banale par mai savuroase atunci când le mănânci pe îndelete.

Împachetează-ți de acasă un lunch sănătos

Timpul înseamnă bani, asta știm toți. Iar mulți dintre noi n-au timp dimineața să-și pregătească boxa pentru prânz, de aceea o idee utilă este să ți-o pregătești cu o seară înainte. Pune în caserolă legume tăiate pentru salată, sandwishuri, supe. O să-ți fii recunoscător a doua zi pentru că nu ți-a fost lene să-ți pregătești ceva pentru lunch. 

# Evită senzația de epuizare de după amiază

Știi senzația de după amiază, când ai o stare de epuizare și nu vrei să faci nimic? Asta se datorează fluctuațiilor nivelului de zahăr în sânge, mai ales dacă mănânci neregulat. Senzația poate apărea chiar dacă ai mâncat la prânz, pentru că organismul are nevoie de cantități mai mari de energie pentru a digera mese copioase. Mat îți recomandă să mănânci un măr sau un alt fruct ușor cu 30 de minute înainte de prânz, pentru că o să-ți ajute digestia. 

La 2 din 3 angajați munca la birou le-a adus kilograme în plus

###

Sperăm că sfaturile noastre îți vor fi utile, pentru că platforma jobs.diez încearcă să-ți ofere toată susținerea necesară în procesul de angajare, dar și să-ți redea încrederea de sine pe drumul către locul de muncă dorit.


Mihaila Patricia
Autor: Patricia Mihailă

Job Premium