...

Căutare avansată

6 întrebări pe care să le adresezi pentru a avea angajați loiali

10-06-2016 Pentru companii
...
   Tot mai multe studii recente arată că, în medie, un angajat cu varsta de 25 de ani, a schimbat aproximativ 6,3 locuri de munca. Ce înseamnă acest lucru pentru companii și manageri? Au trecut deja timpurile când angajații stăteau în cadrul aceleiași companii zeci de ani, sau chiar pentru întreaga carieră. În zilele noastre, angajații schimbă mult mai des locul de muncă.    Suntem de părere că acest fenomen este benefic pentru dezvoltarea angajaților, însă, pe de altă parte, încercăm să facem tot ce ține de noi pentru a menține angajații loiali și fericiți. Atunci când ne gîndim la beneficiile pe care o companie le oferă angajaților, suntem conștienti de faptul că beneficiile de bază (ex: salariu atractiv) nu sunt suficiente pentru a asigura loialitatea angajaților noștri. Spre exemplu, la noi în companie, CEO-ul se asigură că angajații sunt stimulați mental atunci când vine vorba de sarcinile pe care le fac și, totodată, simt că se dezvoltă personal și profesional la locul de muncă.     Pentru a te asigura că ai angajați loiali, este important să începi să comunici cu ei. Iți oferim în continuare 6 întrebări care să te ghideze.
  • Care sunt planurile tale pe termen scurt – lung în ceea ce privește compania?
   Cunoscând care sunt planurile angajaților tăi poți stabili mai ușor un plan de dezvoltare al angajaților pe termen lung. Acest tip de întrebare se adresează în special în timpul interviului de angajare, cu toate că este o întrebare importantă care trebuie adresată și după procesul de angajare.     Recomandăm ca această întrebare să fie adresată în fiecare an, cel puțin o dată. Așa cum angajații se dezvoltă din punct de vedere profesional, la fel se dezvoltă și în viața personală. Astfel, este important să se cunoască planurile pe termen scurt, respectiv pe termen lung, care ar putea să influențeze activitatea profesională (casatorie, copil, etc.). Mai mult, scopurile angajaților, atât profesionale, cât și personale, se pot schimba. Cu cât le oferi mai multă flexibilitate pentru a se acomoda la diverse schimbări, cu atât angajații vor fi mai motivați să ramână în companie.
  • Simți că ești satisfăcut cu responsabilitățile tale curente?
    Dacă deții o companie mai mică, s-ar putea ca angajații tăi să primească o serie de sarcini care nu sunt întotdeauna prevăzute în contractul de munca. Chiar dacă uneori acest lucru nu este neapărat negativ, din când în când este indicat să îți întrebi angajații dacă sunt satisfăcuți cu fluxul de sarcini și cu rolul pe care îl dețin.     De exemplu, în compania noastră avem un angajat care se ocupă în special de partea administrativă. Pe de altă parte, uneori primește sarcini care țin de training sau research. Este indicat să ne intrebăm angajații dacă sunt mulțumiți cu acest schimb de roluri. Mai mult, odată cu aceste responsabilități extra ne-am dat seama de calitățile angajatului pe domeniul de training, astfel că am descoperit o portiță de dezvoltare pe termen lung. De asemenea, pe viitor putem decide care este domeniul care i se potrivește cel mai bine, pentru a ne asigura că rolul pe care il exercită se potrivește calitătilor angajatului. Cel mai simplu mod prin care poți vedea dacă angajatul tau este supus unui stres peste limitele sale, este să te uiți la calitatea muncii și atitudinea angajatului față de aceasta.
  • Consideri că oportunitățile de training sunt suficiente pentru a-ți îndeplini cu succes sarcinile?
    Angajații profesioniști trebuie să treacă printr-o serie de programe de training pentru a te asigura că sunt la curent cu trend-urile pieței. Astfel, este de preferat să cunoști care sunt palierele pe care angajații vor să se dezvolte, pentru a-ți îndeplini cu succes rolul. E mai probabil ca angajații să rămână în organizație dacă sunt provocați din punct de vedere profesional. Accesul la oportunități educaționale și de dezvoltare demonstrează angajaților faptul că îți  pasă de creșterea lor din punct de vedere profesional și ești acolo să îi sprijini în atingerea obiectivelor.
  • La ce lucrezi acum și dacă aș putea să te ajut cu ceva?
     In mod ideal, angajații vor lucra pentru obiectivele departamentului și pentru obiectivele companiei. Cu cât compania se mărește, cu atât este mai dificil sa fii la curent cu sarcinile fiecăruia. La noi in Azimut Happy Employees, organizăm în fiecare săptămână, o întalnire în care fiecare angajat își prezintă pe scurt sarcinile pe care le-a făcut în săptămână ce a trecut și sarcinile pe care le are de facut săptămâna asta. Mai mult, în cadrul acestei întalniri ne interesează  dacă putem oferi ajutor reciproc pentru anumite sarcini și, dacă, sunt idei noi de proiecte la care putem lucra. Angajații care simt că ideile lor sunt auzite și puse în aplicare, au o mai mare probabilitate să rămână în companie.
  • Beneficiezi de suportul de care ai nevoie?
     La multe dintre proiectele companiei, angajații trebuie să lucreze în echipe, să colaboreze între diferite departamente, fapt ce poate fi uneori dificil. Ți-ai întrebat vreodatî angajații dacă au parte de suportul necesar de la colegii lor din companie?     În cadrul companiei noastre muncim din greu ca fiecare angajat să fie independent și să caute informația înainte de a o cere. Ne place să știm că angajații au încredere în puterea lor să ducă un proiect de la început, până la sfârșit, fară să valideze mereu ceea ce fac cu echipa de management. Pe de altă parte, am realizat că uneori angajații pot sa rămâna în urma cu proiectele, deoarece nu vor sa deranjeze cu diverse întrebări. De aceea, echipa de manangement alocă un timp special în care fiecare angajat poate adresa diverse neclarități. Astfel, nu contează cât de independenți sunt angajații tăi, este important să fii implicat în proiectele lor și să aloci o atenție specială fluxului de lucru și să te asiguri că fiecare angajat primește susținerea de care are nevoie.
  • Cum a fost weekendul tău?
       Pare o întrebare simplă și aparent nerelaționată cu munca. Dar, adresând aceastâ întrebare subliniezi faptul câ ești interesat de viața angajaților în afara muncii, sau de nivelul general de fericire. De exemplu, o colegă de la noi din companie este în ultimul an de master, fapt ce ii afecta considerabil nivelul de stres. Fiind la curent cu aceste probleme personale, am reușit sa ajustăm programul de lucru astfel încât să se simtă confortabil cu managementul timpului din perioada respectivă. De asemenea, a știut că mereu în companie va avea parte de suportul emotional de care are nevoie. Calitatea muncii ei nu a fost niciodată afectată  de orele lipsă de la birou, deoarece avea mereu grijă să își termine treaba la timp.     În concluzie, cu cât angajații se simt mai bine la locul de muncă, cu atât vor rămâne mai mult în companie. Îți recomandăm să parcurgi ebook-ul ce cuprinde cele mai importante aspecte ale motivatiei angajatilor, pentru a te asigura că aceștia sunt satisfăcuti și totodată, loiali companiei tale.  Sursă: www.forbes.com  Pentru a urmări alte informații ce vă pot fi de ajutor sau ultimele tendințe și joburi de pe piață, dați-ne like la pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/jobs.diez.md/

Admin
Autor: Bujnița Denis