ru

Căutare avansată

Cum greșelile banale pot compromite un anunț bun de angajare

15-05-2018 Pentru companii
...

Un anunț de angajare bine structurat e primul pas către candidatul dorit. Aflați de la jobs.diez cum să elaborați un anunț de angajare deloc banal și ce fraze sunt bune de evitat.

  • „Căutăm un specialist cu vârsta de 20 de ani și experiență de 15 ani”

Primul aspect important e că vârsta nu se indică – doar dacă de ea depind condițiile de lucru. Al doilea – nu e onest să ceri unui candidat să întrunească niște condiții ireale. Și asta nu se referă doar la vârstă, ci și la un grafic exagerat de muncă, la condiții fizic imposibil de îndeplinit și skilluri incompatibile.

Dacă vreți într-adevăr să găsiți cea mai bună candidatură, indicați precis ce anume va trebui să facă un potențial angajat, ce cunoștințe și experiență de muncă trebuie să aibă. În limitele bunului simț, evident.

  • "ARNAP caută SDUR"

Abrevierile nu sunt o chestie rea - rele și nedorite sunt doar abrevierile neclare. Dacă în anunț indicați prescurtarea companiei sau a funcției, fiți întâi siguri că ele vor fi absolut explicite pentru potențialii candidați.

Sau indicați la începutul textului semnificația abrevierilor misterioase din titlu ca să nu riscați să rămâneți neînțeleși.

  • "Căutăm un lucrător la lucru pentru a lucra"

Tot el e legendarul “casier/barman/ospătar/lucrător la bucătărie” și tot el – „inginer”, ba chiar și „menedger”. Denumirea corectă a funcției vacante este una din garanțiile că anunțul dumneavoastră își va atinge audiența. Dacă din titlu nu e clar ce anume se vrea, șansele ca acesta să fie văzut sunt tare mici. E mult mai bine să fie scris din start „manager de proiect în departamentul vânzări”, „inginer-constructor” sau „ospătar”.

  • „Nu ne irosi timpul, dacă...”

E adevărat că, de multe ori, pentru un job aplică oameni nepotriviți. La fel de adevărat e și că analizarea CV-urilor lor ia timp. Dar asta nu justifică bădărănia. Frazele de genul “nu ne irosiți timpul”, „CV-urile fără poze nici nu se vor lua în considerare” nu inspiră emoții pozitive și resping candidații. Și nu doar pe cei nepotriviți, ci și pe specialiștii de primă clasă.

Dacă vreți să economisiți timp și să evitați candidații care nu corespund așteptărilor funcției, e binevenit să descrieți cât mai clar și concis ce anume vreți să includă CV-ul candidatului, nu ceea ce nu vreți categoric să vedeți.

Iar dacă v-ați săturat definitiv de feedback-uri fără sens, utilizați un test pentru aplicanți sau scrieți în anunț că CV-ul va fi analizat doar dacă se va îndeplini o sarcină măruntă (răspuns la o anumită întrebare, atașarea portofoliului, etc.). Iar dacă condiția nu va fi respectată, puteți respinge cu conștiința curată un asemenea interviu.

  • "Urget cautam dIzainer pentru o companie foarte vestita"

Greșelile gramaticale pot fi fatale. Înainte de a posta un anunț de angajare, verificați minuțios corectitudinea sa literară. Puteți să rugați pe cineva să-l citească sau să-l verificați prin serviciile on-line de corectare.

O greșeală minusculă în anunț v-ar putea costa un potențial angajat prețios, mai ales dacă vorbim de o eroare în titlu.

Acordați atenție elaborării anunțului, străduiți-vă să formulați cât mai explicit și lizibil descrierea jobului și cerințele către candidat.

Astea fiind spuse, noi vă dorim să evitați greșelile pentru ca orice funcție vacantă să-și găsească candidatul perfect pentru ea.

Oratorica early boking