...

Căutare avansată

10 moduri în care poți să lucrezi eficient de acasă

12-03-2019 Diversitate
...

Mulți angajați și-ar dori să poată lucra de acasă, să schimbe atmosfera de birou cu cea de acasă. Totuși, orice freelancer o să-ți spună că nu e atât de simplu și de ideal să lucrezi de acasă și că cea mai mare problemă e să rămâi eficient și să-ți păstrezi dorința de lucru. De aceea, o să încercăm să-ți spunem cum să eviți plictiseala casnică și să lucrezi eficient și cu folos de acasă:

# Fă-ți acasă o zonă de lucru

Știm că puțini dintre noi își permit, ca în filmele americane, să aibă acasă un birou întreg sau măcar o masă potrivită pentru lucru - dar nici nu e nevoie de un asemenea lux. E suficient să ai o masă curată (adică fără fel de fel de mărunțișuri și hârtiuțe) și comodă, un scaun confortabil și rechizitele de birou de care ai putea avea nevoie - un carnețel, stilouri, calendar, câteva cărți și chiar și un mic cactus. O zonă de lucru corect concepută te va ajuta să nu te sustragi de la orice fleac.

# Începe lucrul de dimineață (sau de la ora în care ai începe să lucrezi la birou)

Chiar dacă nu ești deloc o persoană matinală și somnul de dimineață e unul din prietenii tăi cei mai buni, nu amâna începutul zilei de lucru până la amiază: fă un efort și fă măcar unul-două taskuri în prima jumătate a zilei - partea bună e că vei termina mai rapid munca. Procrastinarea nu e o opțiune bună pentru nimeni, iar când faci asta de acasă, unde și așa e greu să fii motivat, te poate face să lenevești pe termen lung și chiar să pierzi jobul sau proiectele.

Vezi și Avantaje și dezavantaje reale în munca de FREELANCER (de acasă)

# Fă-ți zilnic o listă cu ce ai de făcut

Când ești la birou, te apuci de lucru pentru că... pentru asta ai venit, nu? Dar de acasă e mult mai simplu să scapi din vedere ce ai de făcut pe azi, mai ales dacă nu e nimeni să-ți mai amintească de unele sarcini. De aceea, o listă făcută din timp o să-ți fie de folos.

Nu încărca prea mult lista cu ce ai de făcut, pentru ca ţi se va tăia tot cheful de a te apuca să bifezi task-urile. De asemenea, fă o listă realistă, nu una pe care nici un computer nu ar putea s-o bifeze cap-coadă. În așa fel, eviți frustrarea de a nu fi realizat toate sarcinile pe care ți le-ai pus cu o săptămână înainte.

# Fă pauze ca să te relaxezi 

Pare un lucru elementar și de bun-simț, dar și pauzele trebuie luate rațional. În loc să te sustragi la fiecare 15 minute pentru a-ți verifica Facebook-ul și a vorbi în chat, mai bine lucrează neîntrerupt o perioadă, apoi acordă-ți 10 minute doar pentru a naviga pe internet sau a bea încet o cafea, fără să simți că lenevești.

# Nu te sustrage cu treburile casnice

E important să le spui membrilor familiei sau celor cu care stai că munca de acasă e la fel ca oricare alta, nu o zi liberă sau una de relaxare. De aceea, treburile casnice rămân pe planul 2,3 sau 10 - taskurile de la job sunt prioritare. Nu trebuie să gătești și să-ți faci munca pentru care ești angajat în același timp, doar pentru că membrii familiei așteaptă de la tine că vei face munca prin casă sau vei găti pentru că, hey, „azi ești de acasă”. 

Vezi și Lucratul de acasă: bun sau rău pentru sănătatea ta emoțională?

# Planifică ceva pentru timpul liber

Să mergi la un loc fix de muncă e un fel de „ieșire în lume”, când ai ocazia să te mai plimbi pe drum, să comunici cu oameni întâmplători sau cunoscuți, să ieși la prânz cu cineva, să mergi după muncă în oraș. Când lucrezi de acasă, toate aceste activități tind să dispară, ceea ce nu e foarte bine pentru starea ta emoțională. Chiar dacă ți-e lene și ai vrea să stai în casă toată ziua, încearcă să ieși măcar la o plimbare, să te vezi cu prietenii - doar nu vrei să repeți zilnic același scenariu plictisitor de stat acasă, nu?!

# Lucrează o zi dintr-un loc public

O metodă bună de a diversifica munca de acasă e să lucrezi măcar o zi în săptămână dintr-un loc public, unde ai conexiune nelimitată la internet - în Chișinău nu ducem lipsă de așa ceva. Poate fi o cafenea, un hub, un local co-working - important e că așa te rupi de rutina casei.

Cum să rămâi parte din companie și să avansezi în carieră, chiar dacă lucrezi de acasă?

  • Ține legătura și comunică/ajută-ți colegii;
  • Dă dovadă de inițiativă;
  • Propune șefului o metodă de cuantificare a rezultatelor tale.

Nu te lăsa amăgit de imaginile idealiste despre freelanceri, dar, dacă știi că funcționezi cel mai bine de unul singur, de acasă, cere-i asta șefului. Găsește ceea ce-ți place ție și fă-o cu plăcere și dedicație! 


Mihaila Patricia
Autor: Patricia Mihailă

Job Premium