Căutare avansată

Candidații talentați nu aplică la anunțurile clasice de joburi. Vezi cum poți atrage cei mai buni angajați

05-07-2017 Pentru companii
...

Să lansezi o provocare candidaţilor printr-o campanie de recrutare neconvenţională este strategia prin care poţi să faci cunoscut un brand şi să atragi cei mai buni candidaţi. Cele mai cunoscute companii se întrec în strategii creative, iar anunţurile lor au devenit virale.
Google s-a remarcat printr-un panou publicitar afişat în Sillicon Valley. Mesajul prezenta un puzzle, iar privitorii erau directionaţi spre site-ul  www.7427466391.com unde aveau de rezolvat un nou test de verificare a abilităţilor logice. La final, cei mai talentaţi ingineri au primit mesajul: „Ai lucrat bine! Ai ajuns în Laboratoarele Google şi ne bucurăm că eşti aici. Un lucru am învăţat în timp ce construiam Google: este mai uşor să găseşti ceea ce cauţi dacă şi persoanele se arată interesate cu adevărat. Căutam cei mai buni ingineri din lume şi eşti aici.”
Ikea Australia a ales să recruteze oameni care cunosc şi iubesc brand-ul. Astfel, a ascuns anunţurile de angajare în pachetele cu mobilă. A primit 4.200 de aplicări şi a angajat 280 de persoane în urma acestei campanii ingenioase.
Printre anunţurile de job-uri care ne-au atras atenţia a fost „Cel mai bun om de vânzări din lume”cu abilităţi de a vinde o cărămidă agenţiei Ogilvy & Mather. Cei trei finalişti au fost invitaţi să prezinte strategia la Festivalul Internaţional de Publicitate Cannes Lions.

 

Angajatorii de pe JOBS.DIEZ.MD de asemenea își pot personaliza pozițiile vacante. Unii dintre ei deja au făcut-o. Vezi cum arată și nu ezita să te diferențiezi și tu.

 

 

 

 

Iată cele mai bune practici prin care un angajator îşi poate diferenţia anunţurile de joburi:

 

Alege cu atenţie titlul job-ului! Gândeşte titlul din perspectiva candidatului interesat de job, ce cuvinte foloseşte pentru a-şi căuta un loc de muncă. Este important ca titlul să fie atractiv, dar să conţină şi cuvinte cheie uşor de găsit la căutare. Renunţă la denumirile mult prea specifice care se potrivesc, mai degrabă, în organizaţie, însă nu sunt foarte prietenoase cu limbajul candidatului.

Fii concis. Menţionează responsabilităţile şi cerinţele jobului, de preferat cu bullet points pentru a fi uşor de urmărit. Alege să scrii un anunţ de job folosind regula piramidei inversate. Începe cu principala responsabilitate a postului, apoi enumeră cele mai importante activităţi şi cerinţe, astfel încât orice candidat să-şi poată da seama uşor dacă este potrivit sau nu pentru job. Scopul tău este ca prin anunţul prezentat să formezi o impresie candidatului despre cum arată o zi în noul său rol.

Menţionează abilităţile prin care un candidat se poate diferenţia. O modalitate prin care poţi să reduci lista lungă de cerinţe şi să evidenţiezi ce apreciezi la viitorul angajat: absolvirea unei facultăţi, experienţa în companii cu un anumit profil, o anumită certificare. În acest caz, este bine să disociezi între cerinţele esenţiale şi cerinţele care aduc avantaj candidaţilor şi prin care se pot diferenţia.

Comunică. Povesteşte pe scurt cum este viaţa în companie, ce le place oamenilor să facă şi care va fi rolul noului coleg în echipă. Unul dintre anunţurile care se adresează candidaţilor începe cu o abordare directă: „Ştim că esti pasionat de tehnologie şi dorinţa de dezvoltare te determină să fii în căutarea acelei companii unde să ai parte de experienţe de învăţare complete!  Noi ne ghidăm după pasiune […]”

Fii transparent. Prezintă beneficile jobului, oportunităţile de creştere profesională astfel încât să creezi aşteptări realiste candidaţilor. Dacă optezi doar pentru un anunţ foarte creativ, fără a preciza care sunt avantajele candidatului, îţi vei limita foarte mult numărul de participanţi.

Descrie compania. Scrie despre compania ta cu mândrie, dar nu te lăuda. Prezintă pe scurt activitatea, produsele sau serviciile, precum şi realizările şi obiectivele.

Setează corect anunţul pentru locaţia unde recrutezi. Este inutil să bifezi Constanţa dacă ai sediul în Bucureşti şi eşti interesat de candidaţi din Bucureşti.

Alege corect departamentul, industria, tipul job-ului şi nivelul de carieră. Astfel anunţul tău va fi afişat candidaţilor care sunt potriviţi criteriilor tale, iar procesul de selecţie va fi mai simplu. Volumul mare de candidaţi nu înseamnă întotdeauna că ai găsit oameni conform aşteptărilor tale. Lipsa unei targetări pentru fiecare job va crea nemulţumire atât de partea candidaţilor, cât şi de partea companiei.

Prezintă anunţul într-un mod atractiv, chiar personalizat. Culorile, pozele, respectarea regulilor gramaticale şi structurarea anunţului astfel încât să fie uşor de parcurs, toate contează pentru a atrage atenţia candidaţilor. Anunţul este prima formă de comunicare cu viitorii angajaţi şi pentru a-i atrage contează prima impresie, precum şi detaliile prin care te diferenţiezi ca angajator.

Evită mini-interviul cu întrebări care nu sunt relevante pentru profilul job-ului

 Recomandăm angajatorilor să renunţe la mini-interviul cu întrebări descriptive, mult prea comune, cum ar fi: „Unde te vezi peste cinci ani?” „Care este diferenţa dintre calităţi şi abilităţi?” „De ce vrei să pleci de la actualul loc de muncă?” Acest tip de interviu reduce numărul de candidaţi, unii dintre ei chiar potriviţi job-ului.
Un mini-interviu are scopul de a selecta acei candidaţi interesaţi de job, care au şi cunoştinţele necesare. Astfel, cele mai potrivite sunt întrebările care se referă la activitatea companiei, precum şi la cunoştinţele despre domeniu şi competitori. Candidatul poate fi pus în situaţia de a negocia sau de a convinge un client, poate crea o campanie de responsabilitate socială sau îşi poate arăta măiestria în domeniul financiar.

 

Sursa text: ejob.ro


Oratorica early boking
x