Căutare avansată

5 cele mai reușite campanii de recrutare

01-09-2017 Pentru companii
...

Campaniile și anunțurile de angajare sunt de regulă formale și plate. Se limitează la o înșiruire de aptitudini și obligațiuni în cadrul unei companii și transmit mesajul cât mai brief.

Când se postează un anunț, oamenii se uită la altele să vadă cum au fost făcute și dau un copy paste și modifică unele liniuțe. Genul acesta de anunțuri atrage angajați copy paste.

Un anunț ca să aibă succes trebuie să fie catchy, nu neapărat original, dar să fie cât de cât personal pentru că angajații sunt niște ființe vii și nu niște roboți.

Oamenii percutează mult mai bine când o campanie devine personală și nu e o chestie de patronaj, în care angajatul vine ca la plutonul de execuție la interviu.

Totuși există oameni care au gândit niște campanii out of the box, cu ceva inovație și umor, numai bune să atragă oameni deschiși la minte.

Vrei un job mai bun în domeniul IT? Uite aici

1. Fly Recruitments

Vă mai amintiți campania de la Bestjobs cu joburi pe pâine? Pe mine m-a bântuit, această combinație de semi ninjaleți îmbrăcați office care țipă „joburi, joburi, mii de joburi”.

De ce tind românii să creadă că dacă îți strigi numele ca un Pokemon sau faci bannere cât Casa Poporului, brusc o să ai succes?

Fly Recruitments au făcut o campanie cum nu te așteptai. Una mică și de efect.

Au pus un sticker cu o muscă și au lipit-o pe pereți, cu site-ul lor. Au folosit ideea că oamenii se uită după muște și au transformat această insectă enervantă, în ceva care atrage atenția.

Au pus-o peste tot: în băi, metrouri, birouri, lifturi, geamuri. Spre deosebire de un ad uriaș, nu costă mult și nu riscă să îl dea jos imediat cineva sau să-i deseneze careva cu markerul, mustăți.

Și partea bună e că nu bâzâie.

 

2. McCann Prague

Joburile pentru desgineri implică imaginație și spontaneitate. Ce ar fi dacă și adurile nu s-ar mai desfășura ca o listă insipidă de cerințe, ci pur și simplu ca o imagine smart?

McCann Prague au creat o serie de aduri istețe în care arată ce se caută fără prea multe cuvinte. Cumva aduce cu afișele din vestul sălbatic, cu Wanted dead or alive.

Scurt și la obiect. McCann au folosit imagini și simboluri din programele de design și editare pentru a transmite clar mesajul lor.

 

 

3. SAIT- foundraising career

SAIT au făcut un lucru tare deștept. Ei au profitat de faptul că oamenii se bucură să găsească bani pe jos, așa că asta au făcut. Au printat niște bancnote de 20 $ și le-au împrăștiat peste tot: metrou, baie, lift, stradă, pe oriunde se plimbă un om zi de zi.

Pe spatele bancnotei era trecut un mesaj: „Aparent, ai un talent pentru a găsi bani. Interesat de o carieră în strângere de fonduri? Hai sa vorbim.”

Anunțul lor nu a venit ca o campanie care asaltează cu mii de cuvinte și afișe mari.

A venit ca o glumă și ca un semnal că oamenii pot găsi bani și că de fapt sunt norocoși, lucru pe care angajatorii nu prea mizează. Ba din contră, angajatorii le impun la nivel de subconștient că trebuie să lucreze pentru că oricum nu au bani.

Deși mulți ar fi preferat să găsească bani în loc de un ad de angajare, aș zice că SAIT s-au făcut remarcați și că mesajul lor clar a ajuns la destinație.

 

4. Recommended

Băutul cafelei este ceva normal la birou. Toată lumea ia pauză de țigară și de cafea. Ți-ai imaginat vreodată o cană ca pe un ad publicitar?

Dacă te-ai gândit să printezi ceva pe exterior, ai pierdut.

Cei de la Recommended au făcut o campanie de angajare, plasând cănile lor în alte birouri.

Ideea vine în felul următor: angajatul bea o cafea la interviu și după ce o termină vede textul „Cafeaua este recomandată în altă parte.”

Un pic răutăcioasă ideea de a fura clienții concurenților, dar cumva, cei de la Recommended au făcut maximum de eficiență cu minimum de efort.

O idee ușor amuzantă pentru angajat și originală pentru angajator.

 

5. Ambition

Pentru cei care nu mai vor să aplice întruna la joburi fără răspuns și să nu mai stea în locuri de muncă seci, s-a inventat headhuntingul.

Vânarea de posibil angajați este un lucru bun având în vedere că oamenii sunt aleși după calificări și îndrumați spre ce le place. Fiecare om are un talent sau o aptitudine anume, dar depinde de firma care îl descoperă să îl prolifice.

Mizând pe această idee, cei de la Ambition dau un mesaj pozitiv printr-un ad cu tentă negativă.

Nu au folosit billboarduri sau panouri ca să arate oamenilor încotro să se îndrepte, ci o cravată cu nod de spânzurătoare. Ușor creepy dar eficient, dacă te gîndești câți oameni se lasă îngropați de muncă.

În bula cu pricina stă scris: „În cazul în care locul de muncă te omoară, e timpul pentru să-ți contactezi Headhunterul. Acest pachet a fost trimis managerilor de nivel mediu și din conducere în contabilitate, finanțe și a operațiuni. Scopul a fost de a construi o bază de date și de a ridica profilul Ambition ca un recruiter specialist.

 

Tu cum recrutezi oamenii inteligenți ?


Oratorica early boking
x